<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-vertical" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="VerticalStudentView" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="vertical" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@vertical+block@f377ef61f8c14bdea4c593f5a6be6268" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="vert-mod">
<div class="vert vert-0" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@4bbfba4726364d349bec39db5111f9af">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-html xmodule_display xmodule_HtmlBlock" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="XBlockToXModuleShim" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="html" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@4bbfba4726364d349bec39db5111f9af" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<script type="json/xblock-args" class="xblock-json-init-args">
{"xmodule-type": "HTMLModule"}
</script>
<p><a href="https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/27.08.2024/01/hromadyanska-osvita-8-kl-vasylkiv-ta-in-27082024.pdf" target="[object Object]">Модельна навчальна програма «Громадянська освіта. 8 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Васильків І. Д., Кравчук В. М., Танчин І. З.)</a></p>
</div>
</div>
<div class="vert vert-1" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@2c469350fba44e799053ba2626f9d8db">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-discussion" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-block-type="discussion" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@2c469350fba44e799053ba2626f9d8db" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="page-banner"><div class="alert alert-warning"><span class="icon icon-alert fa fa fa-warning" aria-hidden="true"></span><div class="message-content">Discussion доступне для перегляду та виконання після <a href=/register>реєстрації</a>/<a href=/login>авторизації</a> на платформі.</div></div></div>
</div>
</div>
</div>
<script type="text/javascript">
(function (require) {
require(['/static/js/dateutil_factory.762fd6ff462b.js?raw'], function () {
require(['js/dateutil_factory'], function (DateUtilFactory) {
DateUtilFactory.transform('.localized-datetime');
});
});
}).call(this, require || RequireJS.require);
</script>
<script>
function emit_event(message) {
parent.postMessage(message, '*');
}
</script>
</div>
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-vertical" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="VerticalStudentView" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="vertical" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@vertical+block@074cfa7e090a4bca985fe63cbc3203ed" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="vert-mod">
<div class="vert vert-0" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@e4ae5e6586cc41b28e792b370e7c684d">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-html xmodule_display xmodule_HtmlBlock" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="XBlockToXModuleShim" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="html" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@e4ae5e6586cc41b28e792b370e7c684d" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<script type="json/xblock-args" class="xblock-json-init-args">
{"xmodule-type": "HTMLModule"}
</script>
<p><a href="https://aston.te.ua/userfiles/file/aprobac_ya/go_8_kl_kalendarne_planuvannya_aston_mnp_vasilk_v_kravchuk_tanchin.pdf" target="[object Object]">Календарне планування 8 клас «Громадянська освіта» (17 годин)</a></p>
</div>
</div>
<div class="vert vert-1" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@94b6faa04b854a0aa2bda1c136c7f3ec">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-discussion" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-block-type="discussion" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@94b6faa04b854a0aa2bda1c136c7f3ec" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="page-banner"><div class="alert alert-warning"><span class="icon icon-alert fa fa fa-warning" aria-hidden="true"></span><div class="message-content">Discussion доступне для перегляду та виконання після <a href=/register>реєстрації</a>/<a href=/login>авторизації</a> на платформі.</div></div></div>
</div>
</div>
</div>
<script type="text/javascript">
(function (require) {
require(['/static/js/dateutil_factory.762fd6ff462b.js?raw'], function () {
require(['js/dateutil_factory'], function (DateUtilFactory) {
DateUtilFactory.transform('.localized-datetime');
});
});
}).call(this, require || RequireJS.require);
</script>
<script>
function emit_event(message) {
parent.postMessage(message, '*');
}
</script>
</div>
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-vertical" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="VerticalStudentView" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="vertical" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@vertical+block@695f61ac8e9b47c4984ef6d3f26139d6" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="vert-mod">
<div class="vert vert-0" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@73cd8fd20ed143f8834d70fc1eb5af99">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-html xmodule_display xmodule_HtmlBlock" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-init="XBlockToXModuleShim" data-runtime-class="LmsRuntime" data-runtime-version="1" data-block-type="html" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@html+block@73cd8fd20ed143f8834d70fc1eb5af99" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<script type="json/xblock-args" class="xblock-json-init-args">
{"xmodule-type": "HTMLModule"}
</script>
<p><span style="text-decoration: underline; color: #993366;"><strong>Словник</strong></span></p>
<p></p>
<p><span style="color: #008080;"><strong>Розділ І. Культура. Суспільство. Людина</strong></span></p>
<p></p>
<p><strong><span style="color: #333399;">§ 1. Культура</span></strong></p>
<p>● Культура (від латинського слова cultura — «обробіток», «обробляти») — це система цінностей, норм,</p>
<p>моделей поведінки, спільних для людей, пов’язаних певним способом життя.</p>
<p>● Цінності — це загальновизнані переконання щодо цілей, до яких суспільство, усі його члени, повинні</p>
<p>прагнути, якими вони керуються у своєму повсякденному житті.</p>
<p>● Норми (соціальні норми) — це загальні правила, що регулюють поведінку людей у суспільстві.</p>
<p>● Звичаї — це схвалювані суспільством масові взірці дій, які рекомендується виконувати.</p>
<p>● Традиції (від латинського слова. traditio — переказ, звичай) — це норми, що передаються від покоління</p>
<p>до покоління, зберігаються упродовж тривалого часу та є регулятором суспільних стосунків.</p>
<p>● Закони — це загальнообов’язкові правила, виражені в нормативно-правових актах вищої юридичної сили,</p>
<p>ухвалених в особливому порядку (законодавчим органом влади або безпосередньо народом), які регулюють</p>
<p>найважливіші суспільні відносини.</p>
<p>● Домінантна культура суспільства — сукупність цінностей, традицій і звичаїв, якими керується</p>
<p>більшість його членів.</p>
<p>● Субкультура — частина загальної культури, система цінностей і звичаїв, притаманні великій</p>
<p>соціальній групі.</p>
<p>● Контркультура — субкультура, яка протистоїть домінантній культурі, принципово не сприймаючи</p>
<p>панівних у суспільстві вартостей, входячи з ними в конфлікт.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 2. Суспільство</strong></span></p>
<p>● Ідентичність (від латинського слова (identicus — тотожний, однаковий) — ототожнення особи з</p>
<p>певною соціальною групою.</p>
<p>● Соціальна структура — це тривалий уклад соціальних взаємодій між елементами суспільства:</p>
<p>статусами, ролями, групами, організаціями, соціальними інститутами.</p>
<p>● Соціальний статус — це певна позиція особи в соціальній структурі групи і суспільства, пов'язана з</p>
<p>іншими позиціями через систему прав і обов`язків.</p>
<p>● Соціальна роль — це модель поведінки, орієнтована на даний статус.</p>
<p>● Група – сукупність двох і більше людей, які певним чином взаємодіють один з одним, усвідомлюють</p>
<p>свою приналежність до цієї групи і вважаються її членами з погляду інших.</p>
<p>● Соціальна група — це сукупність людей, виділена за соціально значимими критеріями (стать, вік, раса,</p>
<p>національність, професія, місце проживання, дохід, влада, освіта та ін.).</p>
<p>● Організації — це штучно сконструйовані спільноти людей для виконання певної легітимної цілі,</p>
<p>наприклад, виробництва товарів чи надання послуг.</p>
<p>● Суспільні установки — система норм, правил і моделей поведінки, які вказують, як необхідно діяти,</p>
<p>щоб вирішити ту чи іншу проблему.</p>
<p>● Соціальні інститути — це стійкі види соціальних взаємодій, які склалися історично,</p>
<p>самовідтворюються і задовольняють життєво важливі потреби людей.</p>
<p>● Інституціалізація — це заміна спонтанної й експериментальної поведінки на передбачувану поведінку,</p>
<p>яка очікується, моделюється, регулюється.</p>
<p>● Соціальна стратифікація — це сукупність розміщених у вертикальному порядку (ієрархічно)</p>
<p>соціальних прошарків — страт (з латинської stratum — «прошарок» і fatio — «роблю»).</p>
<p>● Вертикальна мобільність — переміщення з одного прошарку до іншого.</p>
<p>● Горизонтальна мобільність — перехід з однієї соціальної групи в іншу в межах одного прошарку.</p>
<p>● Міграції — процес зміни постійного місця проживання індивідів чи соціальних груп: переміщення в інший</p>
<p>регіон країни або в іншу країну.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 3. Людина в суспільстві. Особистість</strong></span></p>
<p>● Людина — це видове поняття, яке вказує на приналежність до біологічного виду homo sapiens.</p>
<p>● Індивід (латинською individ — неподільний) — це окремий представник людського виду.</p>
<p>● Особистість — це людина, вихована суспільством, яка має стійкий комплекс якостей, властивостей,</p>
<p>набутих під впливом відповідної культури суспільства та конкретних соціальних груп, до яких вона</p>
<p>належить.</p>
<p>● Соціалізація — це процес засвоєння індивідом культури суспільства, завдяки чому він стає дієздатним</p>
<p>учасником соціальних зв’язків.</p>
<p>● Агенти соціалізації — це люди, які навчають людину культурі суспільства (мова, цінності, норми</p>
<p>поведінки).</p>
<p>● Первинні агенти соціалізації — ближнє оточення особи (батьки, родичі, друзі).</p>
<p>● Вторинні агенти соціалізації — це представники адміністрації закладу освіти, церкви, армії, підпри-</p>
<p>ємства, партій, засобів масової інформації та ін.</p>
<p>● Інститути соціалізації — це установи, котрі впливають на процес соціалізації, спрямовують його,</p>
<p>навчають, якою є бажана і небажана соціальна поведінка.</p>
<p>● Первинні інститути соціалізації — сім’я, компанія друзів, може бути колектив однокласників.</p>
<p>● Вторинні інститути соціалізації — заклад освіти, підприємство, армія, церква, засоби масової інфор-</p>
<p>мації і т. ін.</p>
<p>● Формальні групи — це школа, клас, різноманітні шкільні та позашкільні організації, як-от: гуртки,</p>
<p>спортивні секції, мистецькі колективи тощо.</p>
<p>● Неформальні групи — це компанії друзів, які створюються на підставі взаємних симпатій та інтересів.</p>
<p>● Молодіжна субкультура — це культура груп молоді, яка має певні особливості порівняно з</p>
<p>домінантного в суспільстві культурою, а саме: особливості мови (сленґ), зовнішню атрибутику, тексти,</p>
<p>норми та цінності.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #008080;"><strong>Розділ ІІ. Мистецтво жити в суспільстві</strong></span></p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 4. Самореалізація особистості</strong></span></p>
<p>● Самореалізація — це процес розкриття особою її можливостей.</p>
<p>● Здібності — це індивідуальні особливості, які визначають схильність до виконання певної діяльності.</p>
<p>● Цінності — це загальновизнані переконання щодо цілей до яких соціальна спільнота (і кожен її член)</p>
<p>повинні прагнути, якими вони керуються у своєму повсякденному житті; те, що суспільство вважає</p>
<p>добрим, правильним і порядним.</p>
<p>● Громадянська позиція — це ставлення людини до держави, громадянином якої вона є, а також участь</p>
<p>у різноманітних формах самоорганізації громадян.</p>
<p>● Активна громадянська позиція — усвідомлена участь громадянина в житті суспільства.</p>
<p>● Громадянський обов’язок — це обов’язок, який мають всі громадяни країни відповідно до законів і</p>
<p>моральних норм.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 5. Мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями</strong></span></p>
<p>● Стереотипи — це спрощені, схематизовані, часто спотворені або навіть помилкові уявлення про</p>
<p>людину або групи людей.</p>
<p>● Упередження — негативні стереотипи.</p>
<p>● Забобони — це упередження, що полягають в тому, що індивід приймає за реальність невідомі сили,</p>
<p>здатні провіщати події чи впливати на них.</p>
<p>● Дискримінація (англ. discrimination — розрізнення, неоднакове ставлення) — це обумовлені</p>
<p>упередженнями (негативними стереотипами) несправедливі дії щодо членів певних суспільних груп.</p>
<p>● Расизм — дії, які ображають людей лише на тій підставі, що вони є членами певної расової групи.</p>
<p>● Етнічна дискримінація — несправедливі дії щодо певних людей через їхню національну належність.</p>
<p>● Ейджизм (англ. аge — вік) — вікова дискримінація, яка ґрунтується на переконанні, що певні вікові</p>
<p>категорії є гірші за інші.</p>
<p>● Сексизм (від лат. sexus — стать) — упереджене ставлення та дискримінація людей через їхню стать</p>
<p>або гендерну ідентичність.</p>
<p>● Мова ворожнечі — це публічне висловлювання, спрямоване на розпалювання ненависті або заохочення</p>
<p>до насильства проти особи чи групи, які історично дискримінувалися або переслідувалися за ознакою раси,</p>
<p>національності, політичних поглядів, релігії, статі, сексуальної орієнтації, інвалідності тощо.</p>
<p>● Толерантність — це здатність взаємодіяти з людьми іншої культури, іншого способу життя; без</p>
<p>агресії сприймати думки, які відрізняються від власних, а також поважати особливості поведінки та</p>
<p>способу життя інших.</p>
<p>● Інклюзія (англ. inclusion — включення) — процес розширення участі всіх громадян у суспільному житті.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 6. Проблеми, з якими стикаються різні спільноти</strong></span></p>
<p>● Конфлікт (латиною conflictus — зіткнення, сутичка) — це зіткнення протилежних цілей, позицій та</p>
<p>поглядів.</p>
<p>● Булінг (від англ. bully — залякувати) — це систематична агресивна, репресивна поведінка однієї дитини</p>
<p>або групи щодо іншої. Він може проявлятися у формі психологічного, фізичного, економічного,</p>
<p>сексуального насильства; може здійснюватися безпосередньо або опосередковано — із застосуванням</p>
<p>засобів електронних комунікацій (кібербулінг).</p>
<p>● Міжнародний конфлікт — це зіткнення двох або більше держав, які переслідують взаємовиключні цілі.</p>
<p>● Війна — найсерйозніша форма соціально-політичного конфлікту між двома або більше групами людей.</p>
<p>● Компроміс (грец. compromissum — угода, згода) — це згода з кимось у чомусь, що досягається</p>
<p>взаємними поступками; поступка заради досягнення мети.</p>
<p>● Консенсус (лат. consensus — згода, одностайність) — загальна згода в спірних питаннях, до якої</p>
<p>приходять учасники переговорів, яка враховує думки всіх сторін.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #008080;"><strong>Розділ ІІІ. Мистецтво жити в державі</strong></span></p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 7. Самореалізація особистості</strong></span></p>
<p>● Громадянське суспільство — це спільнота рівноправних, небайдужих, активних громадян, які</p>
<p>взаємопов’язані і взаємодіють між собою, можуть об’єднуватися у громадські формування, щоб</p>
<p>відстоювати свої права і законні інтереси і забезпечувати собі умови для самореалізації і розвитку.</p>
<p>● Інститути громадянського суспільства — колективні, спільні формування та інституції, які вільно</p>
<p>створюються і в складі яких люди можуть спільно реалізовувати свої права та інтереси, захищати їх,</p>
<p>розвиватися та самовдосконалюватися.</p>
<p>● Держава — це політико-територіальна організація влади, яка з допомогою системи державних органів</p>
<p>здійснює управління суспільством, а також вирішення загальносуспільних справ.</p>
<p>● Право — загальнообов’язкові правила поведінки (юридичні норми), які держава розробляє, схвалює,</p>
<p>закріплює в певних джерелах (конституції, законах, кодексах, договорах та ін.), охороняє від порушень.</p>
<p>● Функції держави — це напрями діяльності держави, спрямовані на досягнення її завдань.</p>
<p>● Форма держави — це спосіб організації та здійснення державної влади, який: а) вказує, як організована</p>
<p>вища державна влада, б) характеризує територіальну організацію влади, в) вказує на те, які методи та</p>
<p>прийоми використовуються за здійснення державної і / або політичної влади.</p>
<p>● Форма державного правління — вказує, як організована вища державна влада (монархія чи республіка).</p>
<p>● Республіка — держава, у якій вищу державну владу здійснює колегіальний орган, обраний населенням</p>
<p>країни на конкретний строк (буває парламентська, президентська, змішана).</p>
<p>● Монархія — держава, у якій вища державна влада повністю або частково зосереджена в руках глави</p>
<p>держави — монарха (короля, царя, імператора) і передається, як правило, за спадком (буває необмежена</p>
<p>і обмежена).</p>
<p>● Форма державного устрою — характеризує територіальну організацію влади (проста чи складна).</p>
<p>● Унітарна держава — держава, територіальні частини якої не мають свого суверенітету, є політично</p>
<p>єдиною, централізованою.</p>
<p>● Федерація — союзна держава, що складається з кількох держав або державних утворень, які мають</p>
<p>ознаки державності та наділені суверенітетом.</p>
<p>● Конфедерація — як правило, тимчасовий союз суверенних держав, утворений для реалізації певних</p>
<p>цілей (економічних, військових тощо)</p>
<p>● Імперія — держава, яка складається з головної держави (метрополії) та підвладних їй, залежних держав</p>
<p>(колоній) і утримується за допомогою державного примусу з боку метрополії.</p>
<p>● Форма державного (політичного) режиму — вказує на те, які методи та прийоми використовуються</p>
<p>для здійснення державної і / або політичної влади (демократичні чи антидемократичні).</p>
<p>● Громадянство — правовий зв’язок між фізичною особою і державою, який знаходить свій вияв у</p>
<p>взаємних правах і обов’язках.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 8. Мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями</strong></span></p>
<p>● Демократія (дослівний переклад «влада народу») — державно-політичний режим, за якого єдиним</p>
<p>джерелом влади в державі є народ, який здійснює її як безпосередньо, так і через обраних представників, і</p>
<p>за якого існують рівні можливості здійснення прав і свобод кожної особи.</p>
<p>● Цінності демократії — це ті ключові ідеї, які характеризують суть демократії і впроваджуються в</p>
<p>життя за демократичного режиму (право на вибір, свобода слоава, громадянські права, рівність перед</p>
<p>законом, контроль над владою).</p>
<p>● Партисипативна демократія (демократія участі) — концепція в сучасних політичних системах, яка</p>
<p>акцентує на активній участі громадян у процесах прийняття рішень.</p>
<p>● Електронна демократія (е-демократія) — це використання цифрових технологій для підвищення</p>
<p>участі громадян у процесах прийняття рішень.</p>
<p>● Електронне урядування — це використання інформаційних мереж та комунікаційних технологій, що</p>
<p>забезпечують покращення процесів державного управління, підвищення якості державних послуг і</p>
<p>забезпечення прозорості їх функціонування.</p>
<p>● Онлайн-сервіси — це веб-платформи, що надають різноманітні послуги через Інтернет.</p>
<p>● Інститути безпосередньої (прямої) демократії — забезпечують пряме волевиявлення, тобто</p>
<p>особисту участь або участь у складі об’єднання громадян в управлінні справами суспільства і держави</p>
<p>(референдум, вибори, загальні зібрання громадян, народні ініціативи).</p>
<p>● Референдум — спосіб ухвалення громадянами через безпосереднє голосування законів або інших рішень</p>
<p>із важливих питань.</p>
<p>● Вибори — спосіб формування народом органів державної влади та місцевого самоврядування або інших</p>
<p>інститутів.</p>
<p>● Загальні зібрання громадян — збори, які скликають за місцем проживання громадян для обговорення</p>
<p>найважливіших питань місцевого життя;</p>
<p>● Народні ініціативи — внесення до державних органів офіційних пропозицій, прийняття інших рішень,</p>
<p>якщо таку пропозицію підтримує певна кількість підписів громадян.</p>
<p>● Свобода асоціації — право громадян створювати громадські організації, політичні партії, профспілки</p>
<p>та інші об'єднання, що дозволяє їм активно брати участь у суспільному та політичному житті.</p>
<p>● Право — це сукупність загальнообов'язкових норм, що встановлюються або визнаються державою для</p>
<p>регулювання суспільних відносин.</p>
<p>● Джерело права — вмістилище правових норм, звідки ми їх можемо пізнати, щоб належно реалізувати.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 9. Право як нормативний регулятор суспільних відносин</strong></span></p>
<p>● Правові звичаї — це санкціоновані (тобто визнані й схвалені) державою правила поведінки, які</p>
<p>набувають загальнообов’язкового значення.</p>
<p>● Правові прецеденти — це рішення компетентних державних органів (судів чи адміністративних</p>
<p>органів) щодо конкретних справ, які стають обов’язковими орієнтирами під час розгляду подібних справ.</p>
<p>● Нормативно-правові акти — це офіційні письмові документи, ухвалені державними органами, які</p>
<p>містять правові норми, що урегульовують певні суспільні відносини.</p>
<p>● Нормативно-правові договори — це правові документи, в яких за спільною домовленістю кількох</p>
<p>суб’єктів установлюються їхні взаємні права й обов’язки, що забезпечуються державою.</p>
<p>● Законодавство — це сукупність усіх нормативно-правових актів держави, передусім законів, які</p>
<p>ухвалюють уповноважені правотворчі органи та які є формою закріплення й вираження правових норм,</p>
<p>засобом надання їм об’єктивності, визначеності, загальнообов’язковості.</p>
<p>● Закон — це джерело права, конкретна форма вираження права.</p>
<p>● Правова норма — конкретне загальнообов’язкове правило поведінки.</p>
<p>● Система права — це внутрішня структура права, що об’єднує в єдине ціле всі правові норми певної</p>
<p>держави шляхом об’єднання їх у відносно самостійні комплекси — галузі, підгалузі та інститути.</p>
<p>● Правовідносини — це специфічний вид відносин між особами або суб’єктами, що регулюються нормами</p>
<p>права.</p>
<p>● Суб'єкти — це учасники правовідносин, які мають права та обов'язки. Наприклад, фізичні особи</p>
<p>(громадяни), юридичні особи (компанії, організації), держава в особі її органів.</p>
<p>● Об'єкти — це те, з приводу чого виникають правовідносини.</p>
<p>● Зміст правовідносин — це права і обов'язки учасників правовідносин.</p>
<p>● Юридичні факти — передбачені правовими нормами конкретні життєві обставини, з настанням яких</p>
<p>виникають, змінюються і припиняються правовідносини (події, дії, бездіяльність, стан).</p>
<p>● Правова держава — це держава, в якій існує верховенство права, сформована ціла система цінностей,</p>
<p>яка ґрунтується на справедливості, рівності та демократії, дотриманні прав людини.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 10. Права, свободи та законні інтереси людини як ціннісний вимір громадянського суспільства і</strong></span></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>правової держави</strong></span></p>
<p>● Права людини — це ті базові можливості і гарантії, які має кожна людина від народження.</p>
<p>● Свободи — це не просто права, а певні межі вільного вибору, які гарантує нам суспільство.</p>
<p>● Законні інтереси людини — це ще одна важлива складова захисту в суспільстві.</p>
<p>● Воєнний стан — це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у</p>
<p>разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територріальній</p>
<p>цілісності.</p>
<p>● Міжнародне гуманітарне право (МГП) — це система міжнародно-правових норм і принципів, які</p>
<p>регулюють захист жертв збройного конфлікту, обмежують методи і засоби ведення війни, а також</p>
<p>встановлюють відповідальність за порушення цих норм.</p>
<p>Розділ IV. Мистецтво спілкування</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 11. Ефективна комунікація</strong></span></p>
<p>● Комунікація — це передача інформації: повідомлення передається від відправника до отримувача за</p>
<p>допомогою певного середовища (звуку, письмових знаків, рухів тіла або електронних засобів).</p>
<p>● Вербальна комунікація (лат. verbalis — словесний) — це спілкування людей за допомогою мови.</p>
<p>● Невербальна комунікація — спілкування за допомогою жестів (мови жестів), міміки, рухів тіла й деяких</p>
<p>інших засобів, за винятком мовних.</p>
<p>● «Мова тіла» — жести і пози, які відіграють роль сигналів.</p>
<p>● «Парамова» (пара — префікс у давньогрецькій мові, який означає поряд, повз) — невербальні звукові</p>
<p>сигнали, які оформлюють мову — тональність, звук, темп, паузи, зітхання тощо.</p>
<p>● Комунікативна компетентність — здатність ефективно спілкуватися та обирати адекватну</p>
<p>комунікативну поведінку.</p>
<p></p>
<p><span style="color: #333399;"><strong>§ 12. Формування громадської думки</strong></span></p>
<p>● Свобода слова — це право людини висловлювати свої погляди в усній і письмовій формах, зокрема через</p>
<p>засоби масової інформації.</p>
<p>● Громадська думка — це сукупність поглядів представників соціальної спільноти щодо проблем, які</p>
<p>зачіпають інтереси цієї соціальної групи.</p>
<p>● Плюралізм думок — наявність різних позицій, поглядів, що відображають розмаїтість інтересів у</p>
<p>суспільстві.</p>
<p>● Масмедіа або просто медіа — засоби передавання, зберігання та відтворення інформації.</p>
<p>● Маніпулювання — це приховане програмування думок, намірів, почуттів, ставлень, установок</p>
<p>поведінки.</p>
<p>● Пропаганда — будь який широкомасштабний вплив на громадську думку в такий спосіб, щоб у адресатів</p>
<p>складалося враження буцімто вони самостійно сприйняли нав’язані їм ідеї та судження як свої власні.</p>
<p>● Медіаграмотність — це сукупність знань, умінь і навичок, що допомагають розуміти, як працюють</p>
<p>масмедіа, аналізувати отримувану інформацію і критично оцінювати її.</p>
<p>● Інформаційна безпека — це забезпечення національної безпеки та оборони країни в інформаційній</p>
<p>сфері.</p>
</div>
</div>
<div class="vert vert-1" data-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@964b3eb4231248b689f178913d7679bb">
<div class="xblock xblock-public_view xblock-public_view-discussion" data-course-id="course-v1:UIED+8thCivEdu04+2024" data-block-type="discussion" data-usage-id="block-v1:UIED+8thCivEdu04+2024+type@discussion+block@964b3eb4231248b689f178913d7679bb" data-request-token="9f28d6b44d9011f09da16a9e21fd1cf2" data-graded="False" data-has-score="False">
<div class="page-banner"><div class="alert alert-warning"><span class="icon icon-alert fa fa fa-warning" aria-hidden="true"></span><div class="message-content">Discussion доступне для перегляду та виконання після <a href=/register>реєстрації</a>/<a href=/login>авторизації</a> на платформі.</div></div></div>
</div>
</div>
</div>
<script type="text/javascript">
(function (require) {
require(['/static/js/dateutil_factory.762fd6ff462b.js?raw'], function () {
require(['js/dateutil_factory'], function (DateUtilFactory) {
DateUtilFactory.transform('.localized-datetime');
});
});
}).call(this, require || RequireJS.require);
</script>
<script>
function emit_event(message) {
parent.postMessage(message, '*');
}
</script>
</div>
Завершення тесту
У вас залишилися невиконані завдання. Ви впевнені, що хочете завершити тест?
© Всі права захищено