linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Кримськотатарська мова та література. 5 клас НУШ

UIED

Програма курсу

 

Урок 1. Мова та мовлення. Значення мови в житті людини. Вірш про книгу та навчання. Роздум про навчання – провідне заняття учня. Уроки літератури – уроки знайомства з новими письменниками та їхніми творами. Частина 1

Урок 1. Мова та мовлення. Значення мови в житті людини. Вірш про книгу та навчання. Роздум про навчання – провідне заняття учня. Уроки літератури – уроки знайомства з новими письменниками та їхніми творами. Частина 2

Урок 2. Значення рідної мови. Особливості характеру героїв розповіді. Відносини між дітьми. Вираження найкращих душевних якостей героїв. Розповідь від першої особи. Збагачення/активізація лексикону учнів. Частина 1

Урок 2. Значення рідної мови. Особливості характеру героїв розповіді. Відносини між дітьми. Вираження найкращих душевних якостей героїв. Розповідь від першої особи. Збагачення/активізація лексикону учнів. Частина 2

Урок 3. Правила/Культура спілкування. Роздуми про важливість отримання знань/освіти. Основна та важлива/провідна думка тексту. Складання тлумачного словничка. Частина 1

Урок 3. Правила/Культура спілкування. Роздуми про важливість отримання знань/освіти. Основна та важлива/провідна думка тексту. Складання тлумачного словничка. Частина 2

Урок 4. Кримськотатарська абетка. Звуки та букви. Особливості голосних звуків. Аналіз вірша. Сприйняття вірша. Зв'язок змін природи з подіями в житті людини. Розвиток мовлення та виразне читання. Частина 1

Урок 4. Кримськотатарська абетка. Звуки та букви. Особливості голосних звуків. Аналіз вірша. Сприйняття вірша. Зв'язок змін природи з подіями в житті людини. Розвиток мовлення та виразне читання. Частина 2

Урок 5. Приголосні. Відповіді на запитання. Правильна, логічна розповідь та та, що відповідає нормам кримськотатарської мови. Бесіда про зміни у природі. Частина 1

Урок 5. Приголосні. Відповіді на запитання. Правильна, логічна розповідь та та, що відповідає нормам кримськотатарської мови. Бесіда про зміни у природі. Частина 2

Урок 6. Особливості деяких звуків. Транскрипція. Свято осені. Вираження в них звичаїв, традицій кримськотатарського народу. Розгорнута відповідь на запитання. Частина 1

Урок 6. Особливості деяких звуків. Транскрипція. Свято осені. Вираження в них звичаїв, традицій кримськотатарського народу. Розгорнута відповідь на запитання. Частина 2

Урок 7. Склад та правила орфографії. Казка – літературний жанр. Чому вчить казка? Правда та диво у казці, особливості мови. Розповідь з поясненням. Частина 1

Урок 7. Склад та правила орфографії. Казка – літературний жанр. Чому вчить казка? Правда та диво у казці, особливості мови. Розповідь з поясненням. Частина 2

Урок 8. Наголос. Критика егоїзму, скупості, формування людяності, доброго відношення до навколишнього світу. Розповідь з поясненням. Частина 1

Урок 8. Наголос. Критика егоїзму, скупості, формування людяності, доброго відношення до навколишнього світу. Розповідь з поясненням. Частина 2

Урок 9. Словосполучення. Речення. Група підмету. Група присудку (загальні відомості). Художні особливості побутових казок. Правдиве зображення побуту народу. Осудження лицемірства. Активізація лексикону учнів. Частина 1

Урок 9. Словосполучення. Речення. Група підмету. Група присудку (загальні відомості). Художні особливості побутових казок. Правдиве зображення побуту народу. Осудження лицемірства. Активізація лексикону учнів. Частина 2

Урок 10. Група підмету. Група присудку (поглиблення знань). Аналіз сюжету казки. Про мудрість та досвід старшого покоління, а також про повагу та любов до батьків. Частина 1

Урок 10. Група підмету. Група присудку (поглиблення знань). Аналіз сюжету казки. Про мудрість та досвід старшого покоління, а також про повагу та любов до батьків. Частина 2

Урок 11. Текст. Різновиди текстів. Літературна казка. Різниця між народною та літературною казкою. Знайомство з віршованою літературною казкою. Емоційне сприйняття дій героїв. Частина 1

Урок 11. Текст. Різновиди текстів. Літературна казка. Різниця між народною та літературною казкою. Знайомство з віршованою літературною казкою. Емоційне сприйняття дій героїв. Частина 2

Урок 12. Речення з однорідними членами. Легенда як фольклорний жанр. Опис подій, пояснення характеру та дій героїв. Образ батька – людини з надзвичайною любов’ю до батьківщини. Частина 1

Урок 12. Речення з однорідними членами. Легенда як фольклорний жанр. Опис подій, пояснення характеру та дій героїв. Образ батька – людини з надзвичайною любов’ю до батьківщини. Частина 2

Урок 13. Речення зі складними відокремленнями. Про перекази як фольклорний жанр. Духовні риси Аліма (народного героя): гідність, солідарність з народом, методи захисту. Частина 1

Урок 13. Речення зі складними відокремленнями. Про перекази як фольклорний жанр. Духовні риси Аліма (народного героя): гідність, солідарність з народом, методи захисту. Частина 2

Урок 14. Речення зі складними відокремленнями (продовження). Про жанр анекдоту. Головний герой анекдотів. Винахідливість та гострий розум головного героя. Гумор в анекдоті. Частина 1

Урок 14. Речення зі складними відокремленнями (продовження). Про жанр анекдоту. Головний герой анекдотів. Винахідливість та гострий розум головного героя. Гумор в анекдоті. Частина 2

Урок 15. Типи речень за метою та емоційним забарвленням. Зображення природи у вірші (теорія). Прояв відношення автора за рахунок епітетів та порівняння. Частина 1

Урок 15. Типи речень за метою та емоційним забарвленням. Зображення природи у вірші (теорія). Прояв відношення автора за рахунок епітетів та порівняння. Частина 2

Урок 16. Будова складного речення, його типи. Розділові знаки при складному реченні. Зображення національних традицій. Розгорнута відповідь на запитання. Розділення тексту на смислові уривки. Пояснення значення незнайомих слів. Частина 1

Урок 16. Будова складного речення, його типи. Розділові знаки при складному реченні. Зображення національних традицій. Розгорнута відповідь на запитання. Розділення тексту на смислові уривки. Пояснення значення незнайомих слів. Частина 2

Урок 17. Повторення та узагальнення. Образ вигадувача та мрійника, творця дивовижних розповідей. Щирість та правдивість, видумка та уявлення. Розповідь від першої особи. Частина 1

Урок 17. Повторення та узагальнення. Образ вигадувача та мрійника, творця дивовижних розповідей. Щирість та правдивість, видумка та уявлення. Розповідь від першої особи. Частина 2

Урок 18. Слово та його лексичне значення. Однозначні та багатозначні слова. Пряме та непряме значення слова. Основна думка твору. Картини природи в тексті. Судження про необхідність йти до своєї мети, здолаючи будь-які перешкоди. Частина 1

Урок 18. Слово та його лексичне значення. Однозначні та багатозначні слова. Пряме та непряме значення слова. Основна думка твору. Картини природи в тексті. Судження про необхідність йти до своєї мети, здолаючи будь-які перешкоди. Частина 2

Урок 19. Омоніми. Читання тексту та складання відгуку. Визначення героїв, розповідача та автора в прозовому творі. Розповідь від першої особи. Частина 1

Урок 19. Омоніми. Читання тексту та складання відгуку. Визначення героїв, розповідача та автора в прозовому творі. Розповідь від першої особи. Частина 2

Урок 20. Омоніми. Синоніми. Основна думка вірша. Роздум про місце мови в житті людини та суспільства. Виразне читання. Частина 1

Урок 20. Омоніми. Синоніми. Основна думка вірша. Роздум про місце мови в житті людини та суспільства. Виразне читання. Частина 2

Урок 21. Антоніми. Основна думка вірша. Роздум про необхідність вивчати рідну мову. Виразне читання. Частина 1

Урок 21. Антоніми. Основна думка вірша. Роздум про необхідність вивчати рідну мову. Виразне читання. Частина 2

Урок 22. Закріплення знань. Основна думка вірша. Про значення рідної мови, оціночного ставлення кримських татар до неї як до носія духовної пам’яті. Синквейн. Виразне читання вірша. Частина 1

Урок 22. Закріплення знань. Основна думка вірша. Про значення рідної мови, оціночного ставлення кримських татар до неї як до носія духовної пам’яті. Синквейн. Виразне читання вірша. Частина 2

Урок 23. Стійкі звороти. Весіння природа як справжня краса світу природи. Радісне сприйняття навколишньої природи. Виразне читання. Частина 1

Урок 23. Стійкі звороти. Весіння природа як справжня краса світу природи. Радісне сприйняття навколишньої природи. Виразне читання. Частина 2

Урок 24. Морфеміка та словотвір. Корінь та основа слова. Афікс. Однокореневі слова. Відносини до мами – найсвятішої людини в світі. Вислови великих людей, прислів’я та приказки про маму. Частина 1

Урок 24. Морфеміка та словотвір. Корінь та основа слова. Афікс. Однокореневі слова. Відносини до мами – найсвятішої людини в світі. Вислови великих людей, прислів’я та приказки про маму. Частина 2

Урок 25. Словотвірні, формотвірні та словозмінні афікси. Про природу весни. Будова монологу. Відповіді на запитання, спираючись на докази/аргументи. Частина 1

Урок 25. Словотвірні, формотвірні та словозмінні афікси. Про природу весни. Будова монологу. Відповіді на запитання, спираючись на докази/аргументи. Частина 2

Урок 26. Словники кримськотатарської мови. Сюжет та герої розповіді-казки. Особливості мови твору. Роздум про життя народу. Детальна розповідь певних абзаців. Частина 1

Урок 26. Словники кримськотатарської мови. Сюжет та герої розповіді-казки. Особливості мови твору. Роздум про життя народу. Детальна розповідь певних абзаців. Частина 2

Урок 27. Контрольна робота. Відображення особистого відношення на прочитаний твір. Визначення позиції автора. Робота зі словником. Частина 1

Урок 27. Контрольна робота. Відображення особистого відношення на прочитаний твір. Визначення позиції автора. Робота зі словником. Частина 2

Урок 28. Іменник: відмінювання. Ствердження загальнолюдських цінностей. Аналіз змісту, мови тексту. Частина 1

Урок 28. Іменник: відмінювання. Ствердження загальнолюдських цінностей. Аналіз змісту, мови тексту. Частина 2

Урок 29. Число, присвійність та присудковість числівника. Розряди за значенням (власні та невласні, живі/неживі). Провідна тема розповіді. Думка про долю народу, що зіпсувала депортація. Образ рідної землі. Частина 1

Урок 29. Число, присвійність та присудковість числівника. Розряди за значенням (власні та невласні, живі/неживі). Провідна тема розповіді. Думка про долю народу, що зіпсувала депортація. Образ рідної землі. Частина 2

Урок 30. Прикметник: загальне значення, незмінність, утворення. Співчуття письменника до головного героя – представника кримськотатарського народу, що зберіг людські якості та гідність. Вираження автором думок про долю народу. Частина 1

Урок 30. Прикметник: загальне значення, незмінність, утворення. Співчуття письменника до головного героя – представника кримськотатарського народу, що зберіг людські якості та гідність. Вираження автором думок про долю народу. Частина 2

Урок 31. Ступені прикметника. Твори про Амет-Хана Султана. Його постать та доля. Безкорисна служба Батьківщині та народу. Роздуми про батьківщину, народ, долю людини. Частина 1

Урок 31. Ступені прикметника. Твори про Амет-Хана Султана. Його постать та доля. Безкорисна служба Батьківщині та народу. Роздуми про батьківщину, народ, долю людини. Частина 2

Урок 32. Післяйменники та відмінки, які керуються ними. Аналіз поетичного твору. Своєрідність природи Кримського півострову. Інтерес до дослідження своєї батьківщини. Складання питань до змісту вірша. Частина 1

Урок 32. Післяйменники та відмінки, які керуються ними. Аналіз поетичного твору. Своєрідність природи Кримського півострову. Інтерес до дослідження своєї батьківщини. Складання питань до змісту вірша. Частина 2

Урок 33. Кількісні та порядкові, пайові та приблизні числівники. Використання числівників. Тема Батьківщини в творах поетів. Аналіз поетичного твору. Роздум про нерозривну долю народу та Батьківщини. Робота зі словником. Частина 1

Урок 33. Кількісні та порядкові, пайові та приблизні числівники. Використання числівників. Тема Батьківщини в творах поетів. Аналіз поетичного твору. Роздум про нерозривну долю народу та Батьківщини. Робота зі словником. Частина 2

Урок 34. Сполучник. Модальні слова, вигуки та частки. Тема Батьківщини в поезії. Аналіз поетичного твору. Своєрідність розміру, звукопису. Робота зі словами. Частина 1

Урок 34. Сполучник. Модальні слова, вигуки та частки. Тема Батьківщини в поезії. Аналіз поетичного твору. Своєрідність розміру, звукопису. Робота зі словами. Частина 2

Урок 35. Закріплення. Контрольний твір. Авторська пісня. Тема Батьківщини. Аналіз поетичного твору. Частина 1

Урок 35. Закріплення. Контрольний твір. Авторська пісня. Тема Батьківщини. Аналіз поетичного твору. Частина 2

Автори та авторки курсу

 
author

Гульназ Аджигельдієва

Викладачка кримськотатарської мови та літератури. Працювала вчителем кримськотатарської мови та літератури у школах Джанкойського району.

У 2013 році здобула кваліфікаційну категорію «фахівець вищої категорії».

З 2023 року працює заступником директора з НВР вчителем кримськотатарської мови та літератури у приватному закладі «Кримськотатарський ліцей «Бірлик Скул».

Зареєструватися на курс