linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Кримськотатарська мова та література. 6 клас НУШ

UIED

Програма курсу

 

Урок 1. Займенник: ознаки груп займенників за значенням. Особові, вказівні, присвійні, неозначені та заперечні займенники. Прочитання та обговорення творів Кадира Велієва «Монолог Книги» та Абдулли Дерменджі. Частина 1

Урок 1. Займенник: ознаки груп займенників за значенням. Особові, вказівні, присвійні, неозначені та заперечні займенники. Прочитання та обговорення творів Кадира Велієва «Монолог Книги» та Абдулли Дерменджі. Частина 2

Урок 2. Особливості використання питально-відносних та розділових займенників. Прочитання й обговорення вірша Різи Халіда «Осінь» та оповідання Лютфіє Софу «Дервіза» («Свято врожаю»). Частина 1

Урок 2. Особливості використання питально-відносних та розділових займенників. Прочитання й обговорення вірша Різи Халіда «Осінь» та оповідання Лютфіє Софу «Дервіза» («Свято врожаю»). Частина 2

Урок 3. Відмінювання узагальнено-якісних та узагальнено-кількісних займенників. Прочитання, обговорення та аналіз оповідання Різи Фазила, Лютфіє Софу «Дитинство Амета». Частина 1

Урок 3. Відмінювання узагальнено-якісних та узагальнено-кількісних займенників. Прочитання, обговорення та аналіз оповідання Різи Фазила, Лютфіє Софу «Дитинство Амета». Частина 2

Урок 4. Загальні відомості про дієслово. Стверджувальна та заперечна форми дієслова. Знайомство з фольклором кримських татар. Прочитання та обговорення кримськотатарської казки «Брехун». Частина 1

Урок 4. Загальні відомості про дієслово. Стверджувальна та заперечна форми дієслова. Знайомство з фольклором кримських татар. Прочитання та обговорення кримськотатарської казки «Брехун». Частина 2

Урок 5. Дієвідмінювання дієслів у теперішньому часі. Прочитання та аналіз кримськотатарської народної казки «Соловейко». Частина 1

Урок 5. Дієвідмінювання дієслів у теперішньому часі. Прочитання та аналіз кримськотатарської народної казки «Соловейко». Частина 2

Урок 6. Дієслова у теперішньому подовженому часі (-maqta, -mekte). Прочитання сатиричної казки «Розумна дочка». Частина 1

Урок 6. Дієслова у теперішньому подовженому часі (-maqta, -mekte). Прочитання сатиричної казки «Розумна дочка». Частина 2

Урок 7. Часи дієслова (простий минулий час). Ознайомлення з легендами Криму. Прочитання легенди «Так з’явився Бахчисарай». Частина 1

Урок 7. Часи дієслова (простий минулий час). Ознайомлення з легендами Криму. Прочитання легенди «Так з’явився Бахчисарай». Частина 2

Урок 8. Часи дієслова (простий минулий час на форми -ğan, -qan, -ken). Ознайомлення з легендами Криму. Ознайомлення з презентацією про легенди Криму. Частина 1

Урок 8. Часи дієслова (простий минулий час на форми -ğan, -qan, -ken). Ознайомлення з легендами Криму. Ознайомлення з презентацією про легенди Криму. Частина 2

Урок 9. Часи дієслова (майбутній час: -caq-, -cek- yalğamalar ile). Прочитання оповідання «Лелечик» Субхі Вапієва. Частина 1

Урок 9. Часи дієслова (майбутній час: -caq-, -cek- yalğamalar ile). Прочитання оповідання «Лелечик» Субхі Вапієва. Частина 2

Урок 10. Часи дієслова (постійний майбутній час: утворення за допомогою афіксів -р, -ар-, -ер-). Прочитання твору Фери Сеферової «Лебеді». Частина 1

Урок 10. Часи дієслова (постійний майбутній час: утворення за допомогою афіксів -р, -ар-, -ер-). Прочитання твору Фери Сеферової «Лебеді». Частина 2

Урок 11. Категорія стану дієслова. Активний стан. Типи станів дієслова: зворотній стан. Прочитання вірша для дітей Джеміля Кендже «Жайворонок». Частина 1

Урок 11. Категорія стану дієслова. Активний стан. Типи станів дієслова: зворотній стан. Прочитання вірша для дітей Джеміля Кендже «Жайворонок». Частина 2

Урок 12. Суб’єктні конструкції (пасивний стан дієслова та неозначено-особовий). Аналіз публіцистично-дидактичної статті С. Усеїнова «Хай слова наші та справи будуть добрими». Частина 1

Урок 12. Суб’єктні конструкції (пасивний стан дієслова та неозначено-особовий). Аналіз публіцистично-дидактичної статті С. Усеїнова «Хай слова наші та справи будуть добрими». Частина 2

Урок 13. Категорія стану дієслова. Спільно-взаємний та спонукальний стани дієслова. Прочитання та обговорення уривку з оповідання Еміля Аміта «Морські камінчики». Частина 1

Урок 13. Категорія стану дієслова. Спільно-взаємний та спонукальний стани дієслова. Прочитання та обговорення уривку з оповідання Еміля Аміта «Морські камінчики». Частина 2

Урок 14. Способи дієслова: дійсний, наказовий та зобов'язальний. Ознайомлення з творчістю З. Албатли. Прочитання та візуалізація вірша Албатли «Зима». Частина 1

Урок 14. Способи дієслова: дійсний, наказовий та зобов'язальний. Ознайомлення з творчістю З. Албатли. Прочитання та візуалізація вірша Албатли «Зима». Частина 2

Урок 15. Способи дієслова. Дійсний спосіб дієслова у трьох часах (минулому, теперішньому та майбутньому). Обговорення теми гарного етикету та традицій. Аналіз статті С. Усеїнова «Добрі традиції». Частина 1

Урок 15. Способи дієслова. Дійсний спосіб дієслова у трьох часах (минулому, теперішньому та майбутньому). Обговорення теми гарного етикету та традицій. Аналіз статті С. Усеїнова «Добрі традиції». Частина 2

Урок 16. Способи дієслова. Умовний та бажальний способи дієслова. Весільні обряди кримських татар. Прочитання та обговорення статті Ерфана Зейтуллаєва «Весільний обряд». Частина 1

Урок 16. Способи дієслова. Умовний та бажальний способи дієслова. Весільні обряди кримських татар. Прочитання та обговорення статті Ерфана Зейтуллаєва «Весільний обряд». Частина 2

Урок 17. Складні дієслова. Дієслівні словоформи з компонентом «бути». Рідна мова – моя гордість. Прочитання та аналіз патріотичного вірша Ремзі Бурнаша «Моя рідна мова». Частина 1

Урок 17. Складні дієслова. Дієслівні словоформи з компонентом «бути». Рідна мова – моя гордість. Прочитання та аналіз патріотичного вірша Ремзі Бурнаша «Моя рідна мова». Частина 2

Урок 18. Урок 18. Складні дієслова. Дієслівні словоформи з компонентом «робити». Поезія Гафара Булганакли «Рідна мова». Частина 1

Урок 18. Складні дієслова. Дієслівні словоформи з компонентом «робити». Поезія Гафара Булганакли «Рідна мова». Частина 2

Урок 19. Афікси утворення дієслівних форм на -la/-le-, -da/-de, -ta/-te. Прочитання та обговорення твору Мемета Нузета «Сільська звитяга». Частина 1

Урок 19. Афікси утворення дієслівних форм на -la/-le-, -da/-de, -ta/-te. Прочитання та обговорення твору Мемета Нузета «Сільська звитяга». Частина 2

Урок 20. Афікси утворення дієслівних форм на -a/-e, -r/-ar/-er, -laş/-leş та -lan/-len. Прочитання та обговорення тексту Фери Сеферової «Людина має знати сім поколінь своїх предків». Частина 1

Урок 20. Афікси утворення дієслівних форм на -a/-e, -r/-ar/-er, -laş/-leş та -lan/-len. Прочитання та обговорення тексту Фери Сеферової «Людина має знати сім поколінь своїх предків». Частина 2

Урок 21. Афікси утворення дієслівних форм на -a/-e, -r/-ar/-er, -laş/-leş та -lan/-len. Прочитання та аналіз статті Сейрана Усеїнова «Крим – наша священна земля». Частина 1

Урок 21. Афікси утворення дієслівних форм на -a/-e, -r/-ar/-er, -laş/-leş та -lan/-len. Прочитання та аналіз статті Сейрана Усеїнова «Крим – наша священна земля». Частина 2

Урок 22. Утворення складних дієслів: морфолого-синтаксичне словотворення. Ознайомлення з творчістю Юнуса Теміркая, прочитання твору «Прихід весни». Частина 1

Урок 22. Утворення складних дієслів: морфолого-синтаксичне словотворення. Ознайомлення з творчістю Юнуса Теміркая, прочитання твору «Прихід весни». Частина 2

Урок 23. Повторювані та складені форми словотворення дієслів. Прочитання та обговорення твору Решида Мурада «Наврез» / «Свято Весни». Частина 1

Урок 23. Повторювані та складені форми словотворення дієслів. Прочитання та обговорення твору Решида Мурада «Наврез» / «Свято Весни». Частина 2

Урок 24. Парні форми словотворення дієслів. Ознайомлення з пісенною творчістю кримських татар. Весняні обрядові пісні. Частина 1

Урок 24. Парні форми словотворення дієслів. Ознайомлення з пісенною творчістю кримських татар. Весняні обрядові пісні. Частина 2

Урок 25. Форми словотворення дієслів з основами іменник + дієслово. Морально-повчальні твори Фетта Акіма («Заздрісний Півень» тощо). Частина 1

Урок 25. Форми словотворення дієслів з основами іменник + дієслово. Морально-повчальні твори Фетта Акіма («Заздрісний Півень» тощо). Частина 2

Урок 26. Форми словотворення дієслів з основами дієслово+дієслово. Прочитання та аналіз з байок Ісмаїла Зіяддіна «Капелюх та взуття»; «Два півні» тощо. Частина 1

Урок 26. Форми словотворення дієслів з основами дієслово+дієслово. Прочитання та аналіз з байок Ісмаїла Зіяддіна «Капелюх та взуття»; «Два півні» тощо. Частина 2

Урок 27. Прислівник: форми зміни за значеннями, способи творення та використання у реченні. Знайомство з класичними творами світової літератури кримськотатарською мовою, прочитання твору Ґ. Х. Андерсена «Пролісок». Частина 1

Урок 27. Прислівник: форми зміни за значеннями, способи творення та використання у реченні. Знайомство з класичними творами світової літератури кримськотатарською мовою, прочитання твору Ґ. Х. Андерсена «Пролісок». Частина 2

Урок 28. Прислівники способу дії та кількості. Знайомство з античною літературою. Міфи Стародавньої Греції, прочитання легенди «Деметра та Персефона». Частина 1

Урок 28. Прислівники способу дії та кількості. Знайомство з античною літературою. Міфи Стародавньої Греції, прочитання легенди «Деметра та Персефона». Частина 2

Урок 29. Прислівники часу та місця. Знайомство з античною літературою. Аналіз стародавньої грецької легенди «Дедал та Ікар». Частина 1

Урок 29. Прислівники часу та місця. Знайомство з античною літературою. Аналіз стародавньої грецької легенди «Дедал та Ікар». Частина 2

Урок 30. Прислівники причини та мети. Аналіз твору Ібраїма Паши «Лялька» (скорочено). Частина 1

Урок 30. Прислівники причини та мети. Аналіз твору Ібраїма Паши «Лялька» (скорочено). Частина 2

Урок 31. Ступені порівняння прислівників. Прочитання та обговорення поетичного твору Б. Чобана-заде «Хмари, хмари...». Частина 1

Урок 31. Ступені порівняння прислівників. Прочитання та обговорення поетичного твору Б. Чобана-заде «Хмари, хмари...». Частина 2

Урок 32. Афікси утворення прислівників -ça, -çe, -larca, -lerce; -çasına,-çesine, -larcasina, lercesine. Тема кохання та поваги у творі Айдера Османа «Знайомі очі» (прочитання уривку з твору). Частина 1

Урок 32. Афікси утворення прислівників -ça, -çe, -larca, -lerce; -çasına,-çesine, -larcasina, lercesine. Тема кохання та поваги у творі Айдера Османа «Знайомі очі» (прочитання уривку з твору). Частина 2

Урок 33. Афікси утворення прислівників -layın, - leyin, - ley, -ın,-in, -yün та -da, -de, -ta, -te, -dan,-den, -tan, -ten. Тема Батьківщини в поезії. Аналіз поетичного твору. Своєрідність розміру, звукопису. Робота зі словами. Частина 1

Урок 33. Афікси утворення прислівників -layın, - leyin, - ley, -ın,-in, -yün та -da, -de, -ta, -te, -dan,-den, -tan, -ten. Тема Батьківщини в поезії. Аналіз поетичного твору. Своєрідність розміру, звукопису. Робота зі словами. Частина 2

Урок 34. Післяйменники способу міри та дії, дієслівні післяйменники. Аналіз твору Е. Сетона-Томпсона «Бойовий Коник». Любов до тварин та природи. Частина 1

Урок 34. Післяйменники способу міри та дії, дієслівні післяйменники. Аналіз твору Е. Сетона-Томпсона «Бойовий Коник». Любов до тварин та природи. Частина 2

Урок 35. Післяйменник та допоміжні іменники. Любов письменника до головної героїні – кримськотатарської матері, яка зберегла людські якості та гідність. Вираження автором думок подій про долю народу. Частина 1

Урок 35. Післяйменник та допоміжні іменники. Любов письменника до головної героїні – кримськотатарської матері, яка зберегла людські якості та гідність. Вираження автором думок подій про долю народу. Частина 2

Автори та авторки курсу

 
author

Гульназ Аджигельдієва

Викладачка кримськотатарської мови та літератури. Працювала вчителем кримськотатарської мови та літератури у школах Джанкойського району.

У 2013 році здобула кваліфікаційну категорію «фахівець вищої категорії».

З 2023 року працює заступником директора з НВР вчителем кримськотатарської мови та літератури у приватному закладі «Кримськотатарський ліцей «Бірлик Скул».

Зареєструватися на курс