linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Зарубіжна література. 10 клас

UIED

Онлайн-курс із зарубіжної літератури для 10 класу дає можливість учням ознайомитися з найцікавішими творами ХІХ століття. У центрі уваги – проблемні питання, над якими замислюється кожна людина. Уроки підкріплюються літературознавчим матеріалом. Курс – гарна можливість опанувати шкільну програму, а також віднайти натхнення для власної творчості.

Програма

Тема 2. Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ століття

  1. Лірика Ф. І. Тютчева й А. А. Фета (огляд). Художня  довершеність творів.
  2. Волт Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави»
  3. Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена

Тема 3. Роман ХІХ століття (2 твори за вибором учителя)

*Вибір першого твору в межах теми: варіант 1

  1. Стендаль (Марі Анрі Бейль). Творчий шлях письменника. 
  2. Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне».
  3. Образ Жульєна Сореля.
  4. Зображення соціального середовища у романі «Червоне і чорне». Символіка.

*Вибір першого твору в межах теми: варіант 2

  1. Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману в XIX ст . Федір Михайлович Достоєвський. Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя.
  2. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і проблемність.
  3. Система персонажів.
  4. Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору.

**Вибір другого твору в межах теми: варіант 1

  1. Густав Флобер. «Пані Боварі». Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі».

**Вибір другого твору в межах теми: варіант 2

  1. Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея».

Тема 3. Роман ХІХ століття (2 твори за вибором учителя) (продовження)

*Вибір першого твору в межах теми: варіант 1

  1. Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів
  2. Гюстав Флобер. «Пані Боварі». Еволюція Емми Боварі
  3. Образи обивателів. Об’єктивний стиль Г. Флобера. Психологічні деталі. Боварізм як суспільно-психологічне явище

**Вибір другого твору в межах теми: варіант 2

  1. Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів.
  2. Оскар Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Еволюція головного героя
  3. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману

Тема 4. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці (4-5 творів за вибором учителя)

  1. Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму.
  2. Шарль Бодлер. «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності, «Вечорова гармонія»)
  3. Поль Верлен. «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво»
  4. Артюр Рембо. «Голосівки», «Моя циганерія»

Тема 5. Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ століття

  1. Зміни в драматургії на межі XIXXX ст. Моріс Метерлінк. «Синій птах»
  2. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М. Метерлінка «Синій птах»
  3. Драма-феєрія «Синій птах» М. Метерлінка. Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики

Авторка курсу

 

Ярослава Мозгова

Учителька російської мови та зарубіжної літератури.

Випускниця Інституту філології КНУ ім. Т. Г. Шевченка, палка прихильниця слова й невгамовна читачка. Викладає у Приватній школі “Афіни”. Вірить, що література вчить мислити й шукати відповіді.

Любить свій предмет за можливість виходити за межі тексту й пізнавати мистецтво.

Зареєструватися на курс