linkedin
behance
facebook
instagram
odnoklassniki
twitter
vimeo
vk
youtube
logo-edx
Facebook
Instagram
Telegram
Viber
Facebook
Перейти до головного вмісту
Про проєкт
Як користуватися
How to use
Курси
Зареєструватися
Увійти
Курс
Зарубіжна література. 7 клас НУШ - Структура курсу
Пошук по курсу
Пошук
Розгорнути всі
Шаблони
Урок (новий шаблон)
Матеріали уроку
Шаблон тесту
Тест
Підсумковий тест
Тест
Вступ
Урок 1. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів
Матеріали уроку
Тема: Жанр балади у європейських літературах
Урок 2. Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
Матеріали уроку
Урок 3. «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові
Матеріали уроку
Урок 4. Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
Матеріали уроку
Урок 5. Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
Матеріали уроку
Урок 6. Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема: Історичне минуле в літературі
Урок 7. Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
Матеріали уроку
Урок 8. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
Матеріали уроку
Урок 9. Друга світова війна у європейській поезії(К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін.)
Матеріали уроку
Урок 10. Друга світова війна у європейській поезії (А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), І.Вайсглас («Круки»))
Матеріали уроку
Урок 11. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. Образи дітей
Матеріали уроку
Урок 12. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема: Духовне випробування людини
Урок 13. Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення
Матеріали уроку
Урок 14. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей
Матеріали уроку
Урок 15. Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син)
Матеріали уроку
Урок 16. Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема: Дружба і кохання
Урок 17. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…»
Матеріали уроку
Урок 18. Й.В. Ґете (1749–1832) («До моїх пісень…»)
Матеріали уроку
Урок 19. А.Міцкевич «Непевність»
Матеріали уроку
Урок 20. Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
Матеріали уроку
Урок 21. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс («Любов»)
Матеріали уроку
Урок 22. Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема: Літературний детектив
Урок 23. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809-1849). Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
Матеріали уроку
Урок 24. Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
Матеріали уроку
Урок 25. Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка». А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса
Матеріали уроку
Урок 26. Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Світова новела
Урок 27. Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди
Матеріали уроку
Урок 28. О. Генрі (1862–1910) «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
Матеріали уроку
Урок 29. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка. Особливості художньої мови новели
Матеріали уроку
Урок 30. Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
Матеріали уроку
Урок 31. Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка»
Матеріали уроку
Урок 32. «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата)
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема: Сучасна література. Я і світ
Урок 33. Айзек Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту
Матеріали уроку
Урок 34. Діана Вінн Джонс (1934–2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі
Матеріали уроку
Урок 35. Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Річний тест
Річний тест
Тест