linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Зарубіжна література. 9 клас

UIED

Онлайн-курс із зарубіжної літератури за програмою 9-го класу допоможе розібратися з теоретичними поняттями літератури, відкрити нові письменницькі імена та твори. У цьому курсі учні зможуть глибше зануритися в тексти світової літератури та поглянути на них з нових неочікуваних ракурсів.

Програма

Тема 2. Романтизм. Взаємодія романтизму і реалізму

  1. Взаємодія романтизму і реалізму в романі О.С.  Пушкіна «Євгеній Онєгін». 
  2. «Євгеній Онєгін». Зображення різних сфер життя. Художнє новаторство, образ автора  
  3. Михайло Юрійович Лермонтов. Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). 
  4. Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу».  

Тема 3. Реалізм

  1. Оноре де Бальзак. «Гобсек». Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».
  2. Сюжетно-композиційні особливості твору. Багатогранність образу Гобсека. 
  3. Микола Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». 
  4. Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

Тема 3. Реалізм (продовження)

  1. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті Миколи Гоголя «Шинель»
  2. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору
  3. Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини» в повісті Миколи Гоголя «Шинель»

Тема 4. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття

  1. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX–початку XX століття. Роль Генріка Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство
  2. «Ляльковий дім» Г. Ібсена як соціально-психологічна драма. Композиція п’єси
  3. Образна система п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» 
  4. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу
  5. Бернард Шоу. Особливості світогляду письменника. П’єса «Пігмаліон» 
  6. П’єса Б. Шоу «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу 
  7. П’єса Б. Шоу «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл 

Авторки курсу

Юлія Бондаренко

Вчителька української мови та літератури.

Випускниця Інституту української філології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Протягом тривалого часу вчителювання поєднувала з роботою в медіа – працювала також журналістом, редактором і медіаекспертом. Авторка читацького щоденника для підлітків "Ч(ц)итати вголос". 

Наразі працює в Службі освітнього омбудсмена, що займається захистом прав учасників освітнього процесу.

Обожнює книги, спілкування та пізнання нового. Вважає, що вивчення літератури в школі (і не лише літератури) має допомагати розуміти світ навколо і, насамперед, себе. 

Алла Полторацька

Учителька зарубіжної літератури

Випускниця Ніжинського державного педагогічного університету імені М. В. Гоголя, отримала спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література». Практикує поєднання сучасних інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій, проблемно-пошукової технології, родинного виховання, проєктної технології. Все це в комплексі сприяє розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти.

Зареєструватися на курс