linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Основи здоров'я. 7 клас НУШ

UIED

Програма курсу

 

Тема: Безпека і здоров’я людини

Урок 1. Принципи безпечної життєдіяльності.

Урок 2. Ризики воєнного часу.

Урок 3. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами.

Урок 4. Повітряна тривога.

Урок 5. Самодопомога і невідкладна допомога.

Урок 6. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

Урок 7. Ознаки небезпечних територій.

Урок 8. Безпека на дорозі.

Урок 9. Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

Урок 10. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Урок 11. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя.

Урок 12. Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я.

Тема: Фізична складова здоров’я

Урок 13. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

Урок 14. Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми Практична робота. Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.

Урок 15. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції Практична робота. Визначення типу шкіри і волосся.

Урок 16. Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям Практична робота. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри.

Тема: Психічна і духовна складові здоров’я

Урок 17. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

Урок 18. Духовний розвиток особистості.

Урок 19. Життєві цінності і здоров’я.

Урок 20. Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей Практична робота. Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви Практична робота. Відпрацювання навичок планування часу.

Урок 21. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю Практична робота. Відпрацювання навичок самоконтролю.

Урок 22. Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я Практична робота. Формування позитивної адекватної самооцінки.

Урок 23. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація Практична робота. Самодопомога та допомога при стресі.

Урок 24. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.

Урок 25. Способи конструктивного розв’язання конфліктів Практична робота. Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.

Тема: Соціальна складова здоров’я

Урок 26. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді Практична робота. Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.

Урок 27. Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

Урок 28. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів.

Урок 29. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

Урок 30. Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я Практична робота. Створення реклами здорового способу життя.

Урок 31. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність Практична робота. Способи протидії негативному соціальному впливу.

Урок 32. Причини і наслідки вживання наркотиків. Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності.

Урок 33. Поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.

Урок 34. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.

Урок 35. Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях.

Автори та авторки курсу

 
author

Олеся Безсмертна

Учителька біології та екології, викладачка, кандидат біологічних наук. Випускниця Волинського національного університету імені Лесі Українки. Аспірантуру закінчила у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, де зараз викладає. Об’єктом її наукових досліджень і захоплень є папороті, саме цьому переважно присвячені її численні наукові публікації. Вважає, що краса природи врятує світ.

author

Анастасія Федоренко

Викладачка біології, студентка випускного курсу Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

Викладає біологію на курсах ЗНО протягом 5-ти років. Середній результат її учнів на ЗНО становить понад 185 балів.

Співавторка курсу "Медична грамотність", метою якого є формування відповідального ставлення до власного здоров'я зі шкільного віку. Курс викладається у школах м. Києва вже впродовж більш ніж 3-х років.

Обожнює вивчати світ живих організмів за його різноманітність, яка гарантує нові приголомшливі відкриття.

Обожнює вивчати світ живих організмів за його різноманітність, яка гарантує нові приголомшливі відкриття.

author

Яна Бондарчук

Закінчила Київський національний університет імені Тараса Шевченка ННЦ “Інститут біології та медицини”. Спеціальність – біологія, професійна кваліфікація — молодший науковий співробітник, професіонал з клінічних досліджень.

Зареєструватися на курс