linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Основи здоров'я. 9 клас

UIED

Програма курсу

 

Тема: Безпека і здоров’я людини

Урок 1. Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Практична робота. Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації.

Урок 2. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки.

Урок 3. Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Практична робота. Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів.

Урок 4. Ознаки небезпечних територій. Правила поведінки під час виявлення вибухонебезпечних предметів або якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Взаємодія з рятувальними службами.

Урок 5. Визначення стану потерпілого. Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях. Види кровотеч. Невідкладна допомог при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Практична робота. Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання.

Урок 6. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів.

Урок 7. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

Урок 8. Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях.

Урок 9. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Практична робота. Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях.

Урок 10. Сучасне уявлення про здоров'я. Практична робота. Аналіз свого способу життя та особистих цілей.

Урок 11. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.

Урок 12. Сфери життя людини Практична робота. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.

Тема: Фізична складова здоров’я

Урок 13. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

Урок 14. Рухова активність. Вплив рухової активності на благополуччя людини.

Урок 15. Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.

Урок 16. Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

Урок 17. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла Практична робота. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енерговитрат організму.

Урок 18. Моніторинг здоров’я Практична робота. Експрес-оцінювання індивідуального рівня фізичного здоров’я.

Тема: Психічна й духовна складові здоров’я

Урок 19. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. Самооцінка.

Урок 20. Поняття та складові життєвого самовизначення.

Урок 21. Критерії і мотиви для вибору професії. Сучасні професії. Дослідження ринку праці Практична робота. Виявлення професійних схильностей.

Урок 22. Природа та види емоцій. Емоційна зрілість. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

Урок 23. Умови ефективного навчання. Індивідуальні особливості сприйняття й навчання Практична робота. Визначення індивідуального стилю навчання.

Урок 24. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів, Державної підсумкової атестації. Планування часу. Практична робота. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА.

Урок 25. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Урок 26. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.

Тема: Соціальна складова здоров’я

Урок 27. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

Урок 28. Формування міжособистісних стосунків з дорослими й однолітками Практична робота. Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.

Урок 29. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя Практична робота. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей.

Урок 30. Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Запобігання захворюванням, що передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції Практична робота. Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищ.

Урок 31. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Практична робота. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання.

Урок 32. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей Практична робота. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей.

Урок 33. Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Концепція національної безпеки України Практична робота. Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.

Урок 34. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я Практична робота. Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади.

Урок 35. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.

Урок 36. Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Інформаційне суспільство та сталий розвиток.

Автори та авторки курсу

 
author

Максим Рудич

Науковий співробітник Національної академії педагогічних наук України, вчитель біології та основ здоров'я, географії, співавтор підручників з біології та природничих наук, тренер НУШ, теле-радіоведучий. Має досвід роботи з дітьми різних вікових категорій, адже працював вчителем початкових класів НУШ та викладав біологію й географію учнівству в середній та старшій школі. Він є освітнім експертом «Освіторія медіа» – онлайн-медіа про освіту та виховання дітей в Україні. Має подяки Президента України, Міністерства освіти та науки України, а також Департаменту освіти і науки Київської міської ради.

Життєве кредо: Уже сьогодні роби те, про що інші завтра лише будуть мріяти!

Улюблена цитата: "Єдиний спосіб бути по-справжньому задоволеним життям – робити ту справу, яку вважаєш великою. А єдиний спосіб зробити велику справу – любити те, що ти робиш", — Стів Джобс.

Зареєструватися на курс