linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber
Перейти до головного змісту

Історія України. 11 клас

UIED

Історія України. 11 клас

Курс з історії України для 11 класу допоможе з’ясувати об’єктивні причини краху командної економіки. Також ви дізнаєтесь про діяльність УГГ, боротьбу кримських татар за повернення на батьківщину. Але, найголовніше – ви переконаєтесь, що діяльність навіть однієї людини,  здатна змінити світ.

Програма

Тема 3. Україна в період системної кризи радянського ладу

  1. Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). 
  2. Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину
  3. Особливості розвитку культури. Освіта й наука. Українське поетичне кіно. 

Тема 4. Відновлення незалежності України

  1. Україна в умовах перебудови  в СРСР. Міжнародна ситуація. Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. 
  2. Відродження пам’яті про Голодомор 1932-1933 рр. Українська діаспора та її внесок у відродження України
  3. Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення.
  4. Чорнобильська катастрофа.
  5. Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний Рух України за перебудову. Перші вільні вибори до Верховної Ради УРСР (березень 1990 р).

Тема 4. Відновлення незалежності України (продовження)

  1. Зародження багатопартійності. Шахтарські страйки. Особливості розвитку культури. Відродження релігійного та церковного життя
  2. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. Перетворення Кримської області в Автономну Республіку Крим
  3. Створення Меджлісу кримськотатарського народу. Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р.

Тема 5. Становлення України як незалежної держави

  1. Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. Повернення кримських татар на історичну Батьківщину. Економічний розвиток. Конституція України 1996 р.
  2. Відносини України з ЕЄ, НАТО, США та Росією. Проблема Чорноморського флоту. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП). Тузлівська криза 
  3. Президентські вибори 2004 р. Помаранчева революція. Конституційна реформа.Суспільно-політичне життя України в 2005–2009 рр.
  4. Конституційні зміни, соціально-політичне життя України в 2010–2013 рр. Харківські угоди 2010 р.

Тема 6. Творення нової України

  1. Загострення дискусії навколо геополітичного вибору України. Євромайдан. Революція Гідності
  2. Небесна Сотня. Окупація та анексія Росією Криму.
  3. Збройна агресія Росії на Сході України. АТО. Реакція світової спільноти на збройну агресію Росії. Санкції проти Росії. Мінські угоди. ООС

Автори курсу

Ярослав Переходько

Історик, аспірант Львівського національного університету імені Івана Франка.

2018 року закінчив Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Історія і археологія». Досліджує історію Візантії, історію та історичну пам’ять, публічну історію. Політичний консультант у B&P Consulting, куратор мультимедійного онлайн-проєкту «Енциклопедія архітектури України». Автор і експерт спецпроєкту «Історія України в історіях» від студії онлайн-освіти «EdEra» і «Освіторія». Брав участь у програмі «Навчай для України» (2017–2018). Координатор програми неформальної історичної освіти «Студії живої історії» (2018–2019), «Фестивалю живих історій» (2019).

Олена Мартинюк

Вчителька історії. Вчитель вищої категорії, вчитель-методист, Заслужений вчитель України.

Випускниця Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Викладає історію у Київській інженерній гімназії, раніше – у гімназії № 153 ім. О. С. Пушкіна. Її випускники традиційно потрапляють до десятки найкращих в Україні  у рейтингу шкіл за результатами ЗНО, перемагають у всеукраїнському конкурсі МАН та міських олімпіадах з історії. Понад 10 років керувала археологічною експедицією учнів гімназії. Любить свій предмет за можливість відкриттів. Вважає історію найпотрібнішим предметом, бо саме цей предмет формує людину – громадянина, привчає до відповідальності за свої вчинки.     

Зареєструватися на курс