Перейти до головного вмісту
-
-
Урок (новий шаблон)
-
Шаблон тематичного оцінювання
-
Шаблон річного тесту
-
-
Урок 1. Роль книги в житті людини. Література як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв, духовно-моральних цінностей людини. Значущість читання в житті особистості. Сучасний читач
-
Урок 2. Роль книги та читання художньої літератури у третьому тисячолітті. Види читання в цифрову добу
-
Урок 3. Література як мистецтво. Читання в цифрову епоху. Друкований і цифровий текст. Медіатекст
-
Урок 4. Національна та зарубіжна літератури. Література національних меншин України
-
Урок 5. Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 6. Прислів’я та приказки
-
Урок 7. Народні загадки
-
Урок 8. Леонід Глібов. «Бачить – не бачить», «Котилася тарілочка». Замальовка життєпису письменника. Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їхня загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира
-
Урок 9. Складання власних текстів і медіатекстів на основі малих жанрів фольклору
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 10. Індійська народна казка «Фарбований шакал»
-
Урок 11. Іван Франко «Фарбований Лис»
-
Урок 12. Іван Франко «Фарбований Лис». Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору
-
Урок 13. Народні казки. Повторення та узагальнення: види народних казок - казки про тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові - їх спільні й відмінні риси. Українська народна казка "Яйце-райце". Фантастичне й реальне у творі
-
Урок 14. Символіка казки «Яйце-райце», відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців. Особливості мови народної казки «Яйце-райце»
-
Урок 15. Українська народна казка «Мудра дівчина». Кримськотатарська народна казка «Розумна донька скотаря» (літературознавче мінідослідження)
-
Урок 16. Леся Українка «Лелія»
-
Урок 17. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит японської казки
-
Урок 18. Арабська народна казка «Синдбад Мореплавець»
-
Урок 19. Німецька народна казка «Пані Метелиця»
-
Урок 20. Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця»
-
Урок 21. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»
-
Урок 22. Ганс-Крістіан Андерсен «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору
-
Урок 23. Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях «Хлопчика-Зірки» від егоїзму й байдужості до любові та милосердя
-
Урок 24. Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі
-
Урок 25. Астрід-Анна-Емілія Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха». Дивовижний світ мрій і пригод Пеппі та її друзів у повісті «Пеппі Довгапанчоха». Безжурний характер і винахідливість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво. Казкові елементи в повісті
-
Урок 26. Астрід-Анна-Емілія Ліндґрен «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії
-
Урок 27. Астрід-Анна-Емілія Ліндґрен «Міо, мій Міо». Віра в перемогу дружби та людяності у творі
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 28. Праукраїнські міфи «Сокіл-Род», «Прадуб», «Білобог і Чорнобог», «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою)
-
Урок 29. Дара Корній «Чарівні істоти українського міфу»
-
Урок 30. Давньогрецькі міфи про Прометея. Дедал і Ікар. Про подвиги Геракла (1–2 за вибором учителя)
-
Урок 31. Міфи про подвиги Геракла
-
Урок 32. Медіатексти на основі міфів
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 33. Вавилонська вежа. Ной та Великий потоп
-
Урок 34. Притча про блудного сина. Притча про доброго самарянина
-
Урок 35. Літописні оповіді. «Повість минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» (у переказі В. Близнеця)
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 36. Легенди та перекази: «Неопалима купина», «Берегиня»
-
Урок 37. Народні перекази як вияв сторичної пам’яті українців (за збіркою «Савур-могила. Легенди та перекази Нижньої Наддніпрянщини», Упорядник В. Чабаненко). «Старі Кодаки й перші запорожці-козари»
-
Урок 38. «Прийом у запорожці». Мотив національної пам’яті про запорожців — оборонців рідної землі, їхній гумор. Портрет запорожця
-
Урок 39. "Як виникли Карпати". Кримськотатарська народна легенда про гору Аюдаг (літературознавче мінідослідження)
-
Урок 40. Складання власних легенд чи переказів
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 41. Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення. «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…»
-
Урок 42. Німецька колядка «Тиха ніч, свята ніч!». Українські колядки «Во Вифлеємі зоря сіяє», «Добрий вечір тобі, пане господарю!» (літературознавче мінідослідження)
-
Урок 43. Щедрівки «Ой сивая та й зозуленька», «Щедрик». Стаття Богдана Скаврона «Музичний дарунок світові»
-
Урок 44. Обрядові пісні весняного та літнього циклу
-
Урок 45. Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать»
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 46. Павло Чубинський «Ще не вмерла України…»
-
Урок 47. «Ода до радості» (гімн Європейського Союзу). Номан Челебіджіхан «Я поклявся перед народом…»
-
Урок 48. Степан Чарнецький «Ой, у лузі червона калина похилилася». Медіатексти на основі пісень-гімнів
-
Урок 49. Олександр Кониський, Микола Лисенко. «Молитва за Україну»
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 50. Олександр Олесь «Микита Кожум’яка»
-
Урок 51. Антін Лотоцький «Михайло-семиліток»
-
Урок 52. Сергій Плачинда. «Богатирська застава». Історична основа твору «Богатирська застава»
-
Урок 53. Сергій Плачинда. «Богатирська застава». Образ Будимира – патріота рідної землі. Особливості мови історичного оповідання
-
Урок 54. Тарас Шевченко «Іван Підкова». Медіатексти за творами Тараса Шевченка
-
Урок 55. Володимир Рутківський «Джури козака Швайки». Частина 1
-
Урок 56. Володимир Рутківський «Джури козака Швайки». Частина 2
-
Урок 57. Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». Образи козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика й Санька. Інші образи твору
-
Урок 58. Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Пізнавальні тексти про героїку минувшини
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 59. Мацуо Басьо Хайку (три-чотири твори за вибором учителя)
-
Урок 60. Генріх Гейне «Задзвени із глибини…»
-
Урок 61. Роберт Бернс «Моє серце – в верховині...»
-
Урок 62. Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»
-
Урок 63. Леся Українка «Тиша морська»
-
Урок 64. Максим Рильський «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
-
Урок 65. Ліна Костенко «Осінній день, осінній день, осінній…», «Красива осінь вишиває клени...», «Дощ полив»
-
Урок 66. Ігор Калинець «Веселка», «Блискавка», «Стежечка». Складання власних текстів і медіатекстів на основі прочитаних творів
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 67. Редьярд Кіплінг «Книга джунглів» («Брати Мауглі», «Полювання Каа») частина 1
-
Урок 68. Редьярд Кіплінг «Книга джунглів» («Брати Мауглі», «Полювання Каа») частина 2
-
Урок 69. Євген Гуцало «Лось». Співчуття й милосердя — шлях до перемоги добра
-
Урок 70. Євген Гуцало «Лось». Характеристика персонажів твору
-
Урок 71. Микола Вінграновський «Гусенятко». Частина 1
-
Урок 72. Микола Вінграновський «Гусенятко». Частина 2
-
Урок 73. Марія Морозенко. «Вірність Хатіко». Тема дружби людини й тварини
-
Урок 74. Марія Морозенко. «Вірність Хатіко». Засоби змалювання взаємин людини і тварини в оповіданні. Послідовність подій у творі. Ідея гуманістичних цінностей
-
Урок 75. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Частина 1
-
Урок 76. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо» Частина 2
-
Урок 77. Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Робота над змістом. Реальний світ і вигадка в казці
-
Урок 78. Ернст-Теодор-Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 79. Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою...», «Зоре моя вечірняя», «Учітесь, читайте…»
-
Урок 80. Іван Франко «Розвивайся ти, високий дубе…»
-
Урок 81. Павло Тичина «Гаї шумлять», «Не бував ти у наших краях»
-
Урок 82. Павло Тичина. «Хор лісових дзвіночків», «Арфами, арфами…»
-
Урок 83. Віктор Зубар. «Крила України»
-
Урок 84. Тетяна Майданович. «О Україно! Божий білий цвіт»
-
Урок 85. Олена Пчілка. «З ґринджолятами»
-
Урок 86. Дмитро Луценко «Як тебе не любити, Києве мій»
-
Урок 87. Микола Вороний. «Євшан-зілля»
-
Урок 88. Щоденники й науково-популярні твори про Голодомор. Зоряна Живка. «Ангел наймення грушка»
-
Урок 89. Анджела Нанетті «Мій дідусь був черешнею»
-
Урок 90. Ірина Цілик. «Як це сталося з нами?». Олеся Мамчич. «У Маріїнському парку навесні». Сергій Пантюк. «Лютий сьогодні не лютий, а плаче»
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 91. Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою». Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані. Особливості показу світу очима дитини
-
Урок 92. Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою». Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини. Ідея героїзму й самопожертви
-
Урок 93. Медіатексти про Голодомор, Революцію Гідності й агресію росії проти України
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 94. Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Частина 1
-
Урок 95. Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Частина 2
-
Урок 96. Богдан Лепкий. «Вечір під святого Андрія», «Святий вечір» (із книжки «Казка мойого життя»)
-
Урок 97. Михайло Коцюбинський «Ялинка»
-
Урок 98. Галина Пагутяк «Різдво на хуторі»
-
Урок 99. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»
-
Урок 100. Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення Різдва у творі. Медіатексти про Різдво
-
Урок 101. Ульф Старк «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого
-
Урок 102. Медіатексти про Різдво
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 103. Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Частина 1
-
Урок 104. Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Частина 2
-
Урок 105. Григір Тютюнник «Дивак»
-
Урок 106. Борис Грінченко. «Украла» – оповідання про життя сільської школи в поневоленій Україні
-
Урок 107. Борис Грінченко. «Украла». Динамічність оповіді. Психологія вчинку Олександри. Ідея розуміння людської душі, співчуття, прощення
-
Урок 108. Емма Андієвська «Казка про яян»
-
Урок 109. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»
-
Урок 110. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя
-
Урок 111. Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (Уривки)
-
Урок 112. Джек Лондон «Жага до життя»
-
Урок 113. Елеанор Портер «Полліанна». Частина 1
-
Урок 114. Елеанор Портер «Полліанна». Частина 2
-
Урок 115. Ульф Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку
-
Урок 116. Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Світ добра, людяності, милосердя
-
Урок 117. Міхаель-Андреас-Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів
-
Урок 118. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Сучасні проблеми у творі. Образи персонажів. Елементи чарівної казки
-
Урок 119. Анна Ґавальда «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості
-
Урок 120. Анна Ґавальда «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка
-
Урок 121. Пізнавальні тексти про людські чесноти. Створення власних текстів і медіатекстів на основі прочитаних творів
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 122. Леся Воронина «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»
-
Урок 123. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень
-
Урок 124. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Характери персонажів та засоби їх творення. Головний герой твору Клим Джура, його дорослішання
-
Урок 125. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Частина 1
-
Урок 126. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Частина 2
-
Урок 127. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Світ природи у творі. Аналіз поведінки персонажів, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя
-
Урок 128. Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено). Замальовка життєпису письменника. Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів
-
Урок 129. Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено). Ідейний зміст повісті: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети
-
Урок 130. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Частина 1
-
Урок 131. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Частина 2
-
Урок 132. Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»
-
Урок 133. Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки…». Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Звичайні й пригодницькі події в повісті
-
Урок 134. Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки…». Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопців
-
Урок 135. Марк Твен «Пригоди Тома Соєра»
-
Урок 136. Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (літературознавче мінідослідження)
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 137. Степан Руданський «Добре торгувалось», «Запорожці у короля», «Торбин брат»
-
Урок 138. Павло Глазовий «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала»
-
Урок 139. Олександр Виженко «Небилиця», «Велике Цабе»
-
Урок 140. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Частина 1
-
Урок 141. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Частина 2
-
Урок 142. Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука», «28 днів із життя Бурундука»
-
Урок 143. Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука». Тема дорослішання в повісті: досвід самостійного мислення, прийняття власних рішень, відповідальності за їхні наслідки
-
Урок 144. Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука». Морально-етична проблематика: повість про самопізнання та вибір справжніх цінностей. Риси гумору
-
Урок 145. Джеремі Стронґ «Гармидер у школі»
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 146. Езоп (3–4 байки за вибором учителя)
-
Урок 147. Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень»
-
Урок 148. Жан де Лафонтен (1–2 байки за вибором учителя)
-
Урок 149. Езоп, Федр, Жан де Лафонтен, Леонід Глібов «Вовк і Ягня» (літературознавче мінідослідження)
-
Урок 150. Леонід Глібов «Вовк і кіт», «Зозуля і півень», «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» (2–3 байки за вибором учителя)
-
Урок 151. Микита Годованець «Голуб і Лелека». Створення власних медіатекстів на основі байок
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 152. Валерій Шевчук. «Чотири сестри», «Панна квітів»
-
Урок 153. Валерій Шевчук. «Чотири сестри». Значення мотиву сну та змалювання родинних взаємин між сестрами у творі «Чотири сестри». Осмислення символічного змісту казки-притчі «Чотири сестри»
-
Урок 154. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
-
Урок 155. Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»
-
Урок 156. Неда Неждана «Зоряна мандрівка»
-
Урок 157. Неда Неждана. «Зоряна мандрівка». Чарівні істоти та роль цих образів у композиції казки-шоу. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті
-
Урок 158. Льюїс Керролл «Аліса в Дивокраї»
-
Урок 159. Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. Частина 1
-
Урок 160. Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботник повертається в суботу». Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. Частина 2
-
Урок 161. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»
-
Урок 162. Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору
-
Урок 163. Туве Янсон «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору
-
Урок 164. Рей Дуглас Бредбері «Усмішка»
-
Урок 165. Роберт Шеклі «Запах думок». Фантастичний світ оповідання
-
Урок 166. Роберт Шеклі. «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя
-
Урок 167. Розвиток мовлення. Складання цитатної характеристики героя художнього твору
-
Тематичне оцінювання
-
-
Урок 168. Оксана Іваненко «Тарасові шляхи»
-
Урок 169. Ірина Костюченко. Серія «Видатні особистості. Біографічні нариси для дітей»
-
Урок 170. Книги серії «Життя видатних дітей»
-
Урок 171. Оксана Сайко. «Новенька»
-
Тематичне оцінювання
-
-
172. Галина Вдовиченко «36 і 6 котів»
-
Урок 173. Фоззі «Гупало Василь. П’ять з половиною пригод»
-
Урок 174. Сашко Дерманський. «Король Буків»
-
Урок 175. Сергій Гридін. «Федько − прибулець з інтернету»
-
Тематичне оцінювання
-
-
Шаблон річного тесту
-
-
Міф «Дерево Життя»
-
Міф "Про Зоряний Віз"
-
Легенда «Калина»
-
Легенда «Ракова криниця»
-
Василь Королів-Старий. «Мавка Вербинка»