Природознавство. 5 клас
UIEDОнлайн-курс з природознавства для 5-го класу розповість про те, як влаштована нежива природа. Досліджуватимемо космос, нашу Галактику та супутник Землі – Місяць. Після цього зосередимося на нашій планеті. Дослідимо зміну сезонів, будову земної кулі та експериментально визначимо склад ґрунту, властивості води та повітря.
В матеріалах курсу використано мапи та зображення ПрАТ "Інститут передових технологій".
Програма
РОЗДІЛ ІІ. Тема: Всесвіт
- Всесвіт та його складові. Зоряні системи – галактики.
- Людина і Всесвіт. Астрономія — наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ. Тема: Земля як планета
- Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. Способи зображення Землі. Практичне заняття № 6 «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків і частин світу, географічних об’єктів».
- Рухи Землі. Пори року.
- Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
- Ґрунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом.
- Повітря — суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. Організація спостережень: за повертанням листків рослин до Сонця; нагріванням тіл променями Сонця. Практичне заняття №7 «Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця».
- Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води.
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ. Тема: Земля як планета (продовження)
- Вода як розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття №8 «Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії)»
- Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною. Практичне заняття №9 «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти»
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ. Тема: Планета Земля як середовище життя організмів
- Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
- Практичні заняття № 10 «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій». Практичні заняття № 11 «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості»
- Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи
- Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища
- Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище
- Водне середовище життя. Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя в кожному з них
- Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів
- Екосистеми
Авторка курсу
Єлизавета Саєвич
STEM-педагогиня школи Inventor school. Тренує в учнях допитливість та жагу до досліджень. Веде власний освітній ютуб-проєкт “Enjoy the Science”.