Українська мова. Навчально-методичні матеріали для вчителів з предметів українознавчого компонента за курс 8 класу
UIED
Навчально-методичні матеріали для вчителів з української мови для 7-11 класів
Короткий опис курсу
До комплекту навчально-методичних матеріалів із курсу «Українська мова» 7-11 класи в межах проєкту «Українознавчий компонент» увійшли 300 розробок уроків із дидактичним забезпеченням, що відповідають концептуальним засадам НУШ, віковим особливостям учнів та учениць і чинній нормативній базі, та 2 підсумкові тестування.
Розширений опис курсу
Представлений курс містить 300 комплектів матеріалів (по 60 уроків для кожної паралелі 7-11 класів) та 2 тестування.
Тематичне планування створено на основі чинної нормативної бази (Накази Міністерства освіти і науки України № 701 від 16.05.2025, № 1047 від 21.07.2025, № 1047 від 21.07.2025).
Учитель, використовуючи надані розробки, може обрати власну послідовність опрацювання тем та скоригувати час на їх вивчення.
У межах курсу забезпечено наступність у навчанні. Конспекти уроків розроблено за традиційною в методиці викладання мови структурою. У зв’язку з модифікацією програм, а саме скороченням навчального часу, мовленнєву лінію частково інтегровано в уроки вивчення мовних знань.
У матеріалах представлено широку палітру вправ від репродуктивного до творчого рівня, логічно й послідовно розкрито лінгвістичні теми, запропоновано вправи на онлайн-сервісах, надано орієнтовні відповіді учнів та учениць.
Значну увагу приділено формуванню таких наскрізних умінь, як читання текстів із розумінням, розвитку мовлення, критичному аналізу медіатекстів, мовним дослідженням тощо.
Визначальною особливістю кожного уроку в межах проєкту є наскрізна тема контенту, що інтегрує мовний матеріал у ширший культурний і виховний контекст, а отже, спрямована на формування цінностей молодого покоління, підвищує пізнавальний інтерес, забезпечує міжпредметну інтеграцію, готує учнівство до життя в сучасному світі.
У презентації до уроку представлено очікувані результати для учнівства, проблемні питання, мовний матеріал, різні види візуалізації, покликання на інтерактивні вправи.
Тестування за підсумками вивченого у І та ІІ семестрах містять тестові завдання різних типів (єдина відповідь, множинна відповідь, відповідність).
Оскільки психоемоційна підтримка є пріоритетом при скороченому навчанні, зміст, методи й тематику діяльності обрано так, щоб мінімізувати потенційну вразливість учасників освітнього процесу.
Концепція і методичний супровід:
Тетяна Байдаченко, методистка відділу мовно-літературної та мистецької освіти Донецького обласного ІППО, методистка з української мови ГО «Вчися», заслужений учитель України.
Науковий супровід:
Людмила Юлдашева, доцент кафедри української літератури, компаративістики і грінченкознавства Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат філологічних наук, доцент, заслужений працівник освіти України.