linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber Facebook
Перейти до головного вмісту

Українська література. 10 клас

UIED

Онлайн курс з української літератури у 10-му класі мов познайомить з літературою реалізму та модернізму другої половини ХІХ-початку ХХ століття. У цьому курсі учні читатимуть та аналізуватимуть прозові, драматичні та поетичні твори, які демонструють яскраву палітру тем, проблем, героїв та ідей. 

Програма

Тема 3. Титан духу і думки Іван Франко

  1. Проза І. Франка. Жіноча доля в новелі І. Франка “Сойчине крило”.
  2. Образ героя-адресата в новелі І. Франка “Сойчине крило” – уособлення боротьби між “естетикою” і “живим чоловіком”. 
  3. Значення творчості І. Франка.
  4. Позакласне читання.
  5. Література рідного краю.

Тема 4. Модерна українська проза

  1. Основні риси українського прозового модернізму.
  2. Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду письменника. 
  3. Психологічна новела “Intermezzo” з жанровими ознаками “поезії в прозі”. Автобіографічна основа новели.
  4. Символічні образи в новелі М. Коцюбинського “Intermezzo”. Проблеми душевної рівноваги. Поетика імпресіонізму.
  5. Проблеми душевної рівноваги. Поетика імпресіонізму.
  6. Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”
  7. Фольклорне тло в повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”. 
  8. Образи й символи повісті “Тіні забутих предків”.
  9. Життя і творчість Ольги Кобилянської.
  10. Краса вільної душі й аристократизм духу в новелі О. Кобилянської «Іmpromtu phantasie».
  11. «Іmpromtu phantasie». Автобіографізм твору

Тема 4. Модерна українська проза (продовження)

  1. Образи жінок-інтелектуалок у новелі О. Кобилянської «Valse melancolique»

  2. Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору

  3. Життя і творчість Василя Стефаника
  4. Психологічне розкриття теми еміграції в новелі В. Стефаника «Камінний хрест». Історична основа твору, його сюжетно-композиційні особливості
  5. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність новели В. Стефаника «Камінний хрест»
  6. Позакласне читання
  7. Життя і творчість Володимира Винниченка
  8. Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту в новелі В. Винниченка «Момент»
  9. Образ панни – утілення ідеї вічної жіночності й краси в новелі В. Винниченка «Момент». Імпресіонізм твору

Тема 5. Образне слово поетичного модернізму 

  1. Альманах «З-над хмар і з долин». Угруповання «Молода муза». «Нова» драма на межі століть

  2. Життєвий і творчий шлях Лесі Українки

  3. «Contra spem spero!» Лесі Українки як світоглядна декларація сильної, вольової особистості
  4. Призначення поета й поезії у вірші Лесі Українки «Слово, чому ти не твердая криця...»
  5. Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети у вірші Лесі Українки «Мріє, не зрадь»
  6. Зображення повені людських почуттів у вірші Лесі Українки «Стояла я і слухала весну...»
  7. Драма Лесі Українки «Лісова пісня», її фольклорно-міфологічна основа
  8. Проблематика драми Лесі Українки «Лісова пісня»
  9. Система образів драми Лесі Українки «Лісова пісня»
  10. Життя і творчість Миколи Вороного
  11. Єдність краси природи і мистецтва в поезії М. Вороного  «Блакитна Панна»

Автори курсу

Юлія Йонець

Вчителька української літератури.

Викладає в приватній школі Basis.

Навчалася на факультеті української філології у Рівненському державному гуманітарному університеті. 

На думку Юлії, література  це особистості, що любили, помилялися, боролися і мали власні принципи. Це авторський текст у поєднанні з психологією, соціологією, мистецтвом та історією. Це справжні емоції з краплинкою провокації, після якої хочеться дискутувати, погоджуватися, аргументувати свою позицію і вчитися співпрацювати.

 

Анастасія Євдокимова

Вчителька української літератури.

Керівниця відділу промоції читання державної інституції “Український інститут книги”, кураторка освітньої програми “Гімназія” фестивалів сучасного мистецтва Гогольfest, експертка ГС “Освіторія”, аспірантка Інституту літератури Національної академії наук України.

Раніше працювала вчителькою у Новопечерській школі та була кураторкою поетичної програми “Книжкового Арсеналу”.

Авторка дидактичних матеріалів для проєкту “На дотик” Гете-інституту в Україні.

Любить відкривати читачам та читачкам захопливий світ літератури!

Зареєструватися на курс