linkedin
behance
facebook
instagram
odnoklassniki
twitter
vimeo
vk
youtube
logo-edx
Facebook
Instagram
Telegram
Viber
Facebook
Перейти до головного вмісту
Про проєкт
Як користуватися
How to use
Курси
Зареєструватися
Увійти
Курс
Українська література. 7 клас НУШ - Структура курсу
Пошук по курсу
Пошук
Розгорнути всі
Шаблони
Шаблон уроку (з офлайн доступом)
Матеріали уроку
Шаблон підсумкового тесту
Тест
Шаблон річного тесту
Тест
Вступ
Урок 1. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва
Матеріали уроку
Тема 1. Із пісенних скарбів
Урок 2. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо), їх ідейно-художнє багатство
Матеріали уроку
Урок 3. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (2 пісні на вибір учителя). Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях
Матеріали уроку
Урок 4. Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста»
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема 2. Про минулі часи
Урок 5. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його творчість
Матеріали уроку
Урок 6. «Захар Беркут»: тема, зміст й історична основа повісті
Матеріали уроку
Урок 7. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті
Матеріали уроку
Урок 8. Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави
Матеріали уроку
Урок 9. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка
Матеріали уроку
Урок 10. Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у повісті Івана Франка «Захар Беркут»
Матеріали уроку
Урок 11. Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Частина 1
Матеріали уроку
Урок 12. Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Частина 2
Матеріали уроку
Урок 13. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)
Матеріали уроку
Урок 14. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). Ознаки балади, фольклорна основа твору.
Матеріали уроку
Урок 15. «Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнєі майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього
Матеріали уроку
Урок 16. Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою»
Матеріали уроку
Урок 17. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті
Матеріали уроку
Урок 18. Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі
Матеріали уроку
Урок 19. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків
Матеріали уроку
Урок 20. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) в повісті
Матеріали уроку
Урок 21. Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство
Матеріали уроку
Урок 22. Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів
Матеріали уроку
Урок 23. Образ образу Михайлика, його сприйняття життя
Матеріали уроку
Урок 24. Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Головна думка твору. Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору
Матеріали уроку
Урок 25. Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору
Матеріали уроку
Урок 26. Григір Тютюнник. Повість «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних
Матеріали уроку
Урок 27. Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема 3. "Ти знаєш, що ти людина..."
Урок 28. Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі
Матеріали уроку
Урок 29. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання
Матеріали уроку
Урок 30. Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми у творі. Збереження загальнолюдських цінностей
Матеріали уроку
Урок 31. Трагічна й комічна ситуації, роль їх у розкритті основної думки, моралі. Створення власного закінчення твору
Матеріали уроку
Урок 32. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...»
Матеріали уроку
Урок 33. Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни
Матеріали уроку
Урок 34. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»)
Матеріали уроку
Урок 35. Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів
Матеріали уроку
Урок 36. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти - людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…»
Матеріали уроку
Урок 37. Марина Павленко. Коротко про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Матеріали уроку
Урок 38. Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній
Матеріали уроку
Урок 39. Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного
Матеріали уроку
Урок 40. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків
Матеріали уроку
Урок 41. Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів
Матеріали уроку
Урок 42. Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей. «Аргонавти» - третя історія Марійки та Костика. Роздуми про перше кохання, суперництво і справжню дружбу
Матеріали уроку
Урок 43. Повість Степана Процюка «Аргонавти». Античний міф про аргонавтів — композиційний центр твору
Матеріали уроку
Урок 44. Степан Процюк «Аргонавти». Роль у творі вставної історії про хлопчика і дівчинку, віщих снів, передчуття серця
Матеріали уроку
Урок 45. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчанина — проблеми сучасного життя, розкриті через образи твору
Матеріали уроку
Урок 46. Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності
Матеріали уроку
Урок 47. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо)
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Тема 4. Ми - українці
Урок 48. Олег Ольжич. Поезія «Захочеш – і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові»)
Матеріали уроку
Урок 49. Олена Теліга. Поезія «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам
Матеріали уроку
Урок 50. Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог
Матеріали уроку
Урок 51. Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
Матеріали уроку
Урок 52. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
Матеріали уроку
Урок 53. Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»)
Матеріали уроку
Урок 54. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка
Матеріали уроку
Урок 55. Володимир Івасюк. Пісенна творчість («Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»). Частина 1
Матеріали уроку
Урок 56. Володимир Івасюк. Пісенна творчість («Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»). Частина 2
Матеріали уроку
Урок 57. Література рідного краю. Частина 1. «Гімназист і чорна рука» Андрій Кокотюха
Матеріали уроку
Урок 58. Література рідного краю. Частина 2. Олекса Стороженко. «Закоханий чорт»
Матеріали уроку
Урок 59. Література рідного краю. Частина 3. Карпо Гулак. «Перекличка»
Матеріали уроку
Урок 60. Література рідного краю. Частина 4. Юліан Опільський. «Золотий лев»
Матеріали уроку
Урок 61. Позакласне читання. Частина 1. Василь Королів-Старий. «Потороча Хрипка»
Матеріали уроку
Урок 62. Позакласне читання. Частина 2. Марина Павленко. «Миколчині історії»
Матеріали уроку
Урок 63. Позакласне читання. Частина 3. Микола Трублаїні. «Шхуна "Колумб"»
Матеріали уроку
Урок 64. Позакласне читання. Частина 4. Еліна Заржицька. «Як козак у морського царя служив»
Матеріали уроку
Урок 65. Розвиток мовлення. Частина 1. Олег Ольжич. Поезія «Господь багатий нас благословив»
Матеріали уроку
Урок 66. Розвиток мовлення. Частина 2. Олена Теліга. Ідея оптимізму і життєлюбства в поезії «Радість»
Матеріали уроку
Урок 67. Розвиток мовлення. Частина 3. Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
Матеріали уроку
Урок 68. Розвиток мовлення. Частина 4. Василь Симоненко. Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани...»
Матеріали уроку
Урок 69. Підсумковий урок. Частина 1
Матеріали уроку
Урок 70. Підсумковий урок. Частина 2
Матеріали уроку
Підсумковий тест
Тест
Річний тест
Річний тест
Тест