Українська мова: слухаємо, пишемо, читаємо, взаємодіємо. 5-6 клас
UIROОнлайн-курс з української мови для 5–6 класів — це гнучкий, сучасний інструмент для навчання державної мови.

Онлайн-курс «Українська мова: слухаємо, пишемо, читаємо, взаємодіємо» для 5–6 класів. Нові можливості для сучасного навчання!
Для кого створено курс?
Онлайн-курс з української мови для 5–6 класів — це гнучкий, сучасний інструмент для навчання державної мови, який допоможе дітям не лише надолужити освітні втрати, а й опанувати комунікативні вміння в цікавій та доступній формі.
Цей курс підійде також для дітей, які виїхали з України внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації і здобувають освіту одночасно в закладах освіти країни перебування та України, які мають різні освітні формати додаткового навчання, які надолужують освітні втрати.
Мета курсу
- підтримати дітей у здобутті якісної мовної освіти;
- забезпечити розвиток комунікативної компетентності;
- сприяти формуванню цінностей та особистісних якостей через навчальні ситуації.
Пріоритети курсу
Курс укладено відповідно до модифікованої програми з української мови (наказ МОН № 701 від 16.05.2024). Навчальні результати об’єднано у 4 групи:
1. Усна взаємодія.
2. Працює з текстом.
3. Письмово взаємодіє.
4. Досліджує мовлення.
Структура курсу
72 уроки, кожен із яких містить:
- мотиваційний гачок (гра, питання, ребус);
- завдання різних типів і рівнів складності за такими назвами: Логічні вузлики, Детективні заморочки, Лінгвістична мозаїка, Граюся і навчаюся.
- рубрики для систематизації:
Дивитися не передивитися,
Слухати не переслухати
Моя вправність
Перевіряю себе
Приклади тем
Уроки охоплюють не тільки контент мовної теми, а й відображають комунікативну складову відповідної змістової лінії, що спрямовані на становлення поглядів, цінностей, інших особистісних якостей, життєвих ситуацій тощо, наприклад: Послухаю й скажу тобі. Темперамент = характер?! Людина і суспільство (про професії). Життя – це ще та пригода… ДВОколісний друг. Спорт і змагання. Космос. ЗнаЇМО. Про користь ягід. Сімейний бюджет.
Методичні особливості
- завдання з деформованим текстом;
- тести з однією чи кількома правильними відповідями;
- вправи «так – ні»;
- завдання на встановлення відповідності та заповнення пропусків;
- завдання відкритої форми.
Авторки курсу передбачили відповіді до більшості завдань, що дає змогу учням самостійно перевіряти знання, виявляти прогалини й повертатися до потрібних навчальних відео.
Чому варто обрати цей курс?
- Сучасний та інтерактивний.
- Орієнтований на інтереси дітей.
- Формує навички усного й писемного мовлення.
- Сприяє розвитку критичного мислення.
- Призначений як для роботи з учителем, так і для самостійного навчання.
Автори курсу:
Валентина Новосьолова, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України. Коло наукових інтересів охоплює питання теорії і практики шкільного підручникотворення.
Неля Михайловська, філологиня, методист відділу змісту освіти державної установи «Український інститут розвитку освіти», учитель вищої категорії, учитель-методист. Закінчила Одеський національний університет імені І. І. Мечникова за спеціальністю «Українська мова та література». Авторка, співавторка навчальної літератури з української мови та українознавства.
Тетяна Ключник, філологиня, вчителька української мови та літератури ліцею “Educator”, доктор філософії (PHD) в галузі філології, старша викладачка Національного університету «Києво-Могилянська академія». Випускниця Київського університету імені Бориса Грінченка за спеціальністю “Філологія. Українська мова і література”. Окрім викладання, цікавиться особливостями дитячого і дорослого читання, формуванням читацьких навичок.
Ольга Крижанівська, кандидат філологічних наук, доцент; вчитель української мови КЗ «Ліцей «Науковий» Кропивницької міської ради».
Людмила Кричун, викладачка Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української філології та журналістики, учитель вищої категорії, учитель-методист. Є експерткою Національного агентства з оцінювання якості вищої освіти, а також багатьох освітніх проєктів.
Юлія Набок-Бабенко, PhD, учителька української мови та літератури, методистка в Новопечерській школі. Випускниця трьох університетів: Київського столичного університету ім. Б. Грінченка (аспірантура), Київського національного університету ім. Т. Шевченка (магістратура), Миколаївського національного університету ім. В. Сухомлинського (бакалаврат). Має досвід роботи в журналістиці та редагуванні. З 2013 року працює в освітній сфері. Тренерка НУШ, авторка телеуроків ВШО, експертка й учасниця багатьох освітніх проєктів.