linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx Facebook Instagram Telegram Viber
Перейти до головного змісту

Зарубіжна література. 11 клас

UIED

Зарубіжна література. 11 клас

Онлайн-курс із зарубіжної літератури для 11 класу дає можливість учням ознайомитися з найцікавішими творами ХІХ століття. У центрі уваги – проблемні питання, над якими замислюється кожна людина. Уроки підкріплюються літературознавчим матеріалом. Курс – гарна можливість опанувати шкільну програму, а також віднайти натхнення для власної творчості.

Програма

Тема 3. Шедеври європейської лірики першої половини ХХ століття (твори 3-4 авторів з вибором учителя)

  1. Райнер Марія Рільке. «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд).   .
  2. Федеріко Ґарсіа Лорка. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Яскраві образи й символи у віршах поета. 
  3. Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі митців.

*Вибір твору в межах теми: 

  • Олександр Олександрович Блок. «Незнайома». 
  • Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм». 
  • Володимир Володимирович Маяковський. «А ви могли б?..»,  «Послухайте!», «Борг Україні»
  • Борис Леонідович Пастернак. «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч». 

Тема 4. Антиутопія у світовій літературі

*Вибір твору в межах розділу: варіант 1

  1. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер). «Скотоферма». 
  2. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. 
  3. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).  

*Вибір твору в межах розділу: варіант 2

  1. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер). «1984».
  2. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.
  3. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).  

Тема 5. Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття

  1. Бертольт Брехт. «Матінка Кураж та її діти».  
  2. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти».

Тема 5. Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття (продовження)

  1. Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта
  2. Генріх Белль. Життєвий і творчий шлях письменника. Оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
  3. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г. Белля. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору. Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція
  4. Пауль Целан. Віхи життя й творчості Пауля Целана. Поезія «Фуга смерті»

Тема 6. Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ століття (2 твори за вибором учителя)

  1. Ернест Міллер Гемінґвей. «Старий і море» 
  2. Образ Сантьяго. Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Ознаки притчі в повісті 
  3. Ґабріель Ґарсіа Маркес. «Стариган із крилами»
  4. «Стариган із крилами» Ґ. Маркеса. Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола 
  1. *Вибір твору в межах теми: Ясунарі Кавабата. Повість «Тисяча журавлів»
  2. *Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка

Тема 7. Література другої половини ХХ – початку ХХІ століття (1 твір за вибором учителя)

  1. Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ століття. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета) 
  2. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.

Авторки курсу

 

Ярослава Мозгова

Учителька російської мови та зарубіжної літератури.

Випускниця Інституту філології КНУ ім. Т. Г. Шевченка, палка прихильниця слова й невгамовна читачка. Викладає у Приватній школі “Афіни”. Вірить, що література вчить мислити й шукати відповіді.

Любить свій предмет за можливість виходити за межі тексту й пізнавати мистецтво.

Алла Полторацька

Учителька зарубіжної літератури

Випускниця Ніжинського державного педагогічного університету імені М. В. Гоголя, отримала спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література». Практикує поєднання сучасних інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій, проблемно-пошукової технології, родинного виховання, проєктної технології. Все це в комплексі сприяє розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти.

Зареєструватися на курс